55/2001 Z.z.
VYHLÁŠKA
Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky
z 25. januára 2001
o územnoplánovacích podkladoch a územnoplánovacej dokumentácii
Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky (ďalej
len "ministerstvo") podľa § 143 ods. 1 písm. a) zákona č. 50/1976
Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon)
v znení zákona č. 237/2000 Z.z. (ďalej len "zákon") ustanovuje:
Úvodné ustanovenia
§ 1
Predmet úpravy
Táto vyhláška ustanovuje podrobnosti o obsahu a spôsobe
spracovania územnoplánovacích podkladov, územnoplánovacej
dokumentácie a ich zadaní, registračných listov územných plánov
a o obsahu územnoplánovacích činností.
§ 2
Obsah územnoplánovacích činností
(1) Obstarávanie územnoplánovacích podkladov obsahuje
a) spracovanie zadania na územnoplánovacie podklady,
b) prerokovanie zadania,
c) zabezpečenie spracovania územnoplánovacích podkladov vrátane
dohľadu nad ich spracúvaním,
d) prerokovanie územnoplánovacích podkladov.
(2) Udržiavanie aktuálneho stavu územnoplánovacích podkladov
znamená predovšetkým sledovanie ich súladu s platnou
územnoplánovacou dokumentáciou s prípadným návrhom na obstarávanie
nových územnoplánovacích podkladov.
(3) Spracovanie územnoplánovacích podkladov obsahuje vlastné
textové vypracovanie a grafické vypracovanie územnoplánovacích
podkladov podľa zadania.
(4) Orgán územného plánovania v rámci činností súvisiacich
s obstarávaním a prerokúvaním územnoplánovacej dokumentácie 1) po
jej schválení zabezpečí spracovanie čistopisu upraveného návrhu
územnoplánovacej dokumentácie podľa prijatých podmienok
schvaľujúceho orgánu a jeho označenie schvaľovacou doložkou
a ostatné činnosti súvisiace s jeho zverejnením a uložením. 2)
(5) Udržiavanie aktuálneho stavu územnoplánovacej dokumentácie
obsahuje
a) pravidelné preskúmavanie územnoplánovacej dokumentácie,
b) predloženie informácie schvaľujúcemu orgánu o výsledkoch
preskúmania jej aktuálnosti s prípadným návrhom na
obstarávanie zmien a doplnkov územnoplánovacej dokumentácie,
c) zabezpečenie spracovania zmien a doplnkov územnoplánovacej
dokumentácie,
d) prerokovanie zmien a doplnkov územnoplánovacej dokumentácie,
e) prípravu podkladov na schválenie zmien a doplnkov
územnoplánovacej dokumentácie,
f) úpravu smernej časti územnoplánovacej dokumentácie.
(6) Spracovanie územnoplánovacej dokumentácie obsahuje vlastné
textové vypracovanie a grafické vypracovanie územnoplánovacej
dokumentácie podľa zadania vrátane účasti na jednotlivých
rokovaniach a verejnom prerokúvaní.
Obsah a spôsob spracovania územnoplánovacích podkladov
§ 3
Urbanistická štúdia
(1) Zadanie urbanistickej štúdie obsahuje
a) určenie špecifického účelu použitia urbanistickej štúdie,
b) určenie hlavných cieľov riešenia urbanistickej štúdie,
c) zhodnotenie požiadaviek vyplývajúcich z územnoplánovacej
dokumentácie,
d) vymedzenie riešeného územia,
e) požiadavky na varianty a alternatívy riešenia,
f) požiadavky na obsah urbanistickej štúdie,
g) požiadavky na rozsah a spôsob spracovania textovej časti
a grafickej časti urbanistickej štúdie.
(2) Urbanistická štúdia v súlade so zadaním obsahuje
a) textovú časť vrátane doplňujúcich tabuliek a grafov,
b) grafickú časť.
(3) Ak sa má využiť urbanistická štúdia pri obstarávaní
územného plánu, 3) pri určení jej obsahu a rozsahu sa vychádza
z obsahu a rozsahu príslušného stupňa územného plánu.
§ 4
Územný generel
(1) Zadanie územného generelu obsahuje
a) určenie účelu územného generelu,
b) určenie hlavných cieľov spracovania územného generelu,
c) požiadavky vyplývajúce z územnoplánovacej dokumentácie,
d) vymedzenie riešeného územia,
e) požiadavky na obsah územného generelu,
f) požiadavky na rozsah a spôsob spracovania textovej časti
a grafickej časti územného generelu.
(2) Územný generel v súlade so zadaním obsahuje
a) textovú časť vrátane doplňujúcich tabuliek a grafov, najmä
analýzu súčasného stavu, predpoklady rozvoja územia, návrh
riešenia, vyhodnotenie ekonomických dôsledkov a dôsledkov
prognózneho rozvoja na životné prostredie, trendy
a odporúčania na ďalší rozvoj,
b) grafickú časť.
§ 5
Územná prognóza
(1) Zadanie územnej prognózy obsahuje
a) určenie cieľa územnej prognózy,
b) rozbor a hodnotenie podmienok na rozvoj územia,
c) požiadavky na overenie dlhodobej stratégie rozvoja vybraného
územia,
d) požiadavky na varianty a alternatívy možností priestorového
usporiadania a funkčného využívania územia,
e) vymedzenie riešeného územia,
f) požiadavky na obsah územnej prognózy,
g) požiadavky na rozsah a spôsob spracovania textovej časti
a grafickej časti územnej prognózy.
(2) Územná prognóza v súlade so zadaním obsahuje
a) textovú časť vrátane doplňujúcich tabuliek a grafov,
b) grafickú časť.
§ 6
Územno-technické podklady
(1) Územno-technické podklady zrozumiteľnou a prehľadnou
formou poskytujú základné a komplexné informácie o stave,
možnostiach a tendenciách vývoja príslušného územia a jeho
funkčného využívania. Tvoria ich najmä
a) územno-technické podklady na spracovanie územnoplánovacej
dokumentácie,
b) územno-technické podklady integrovaného informačného systému
o území, ktoré slúži na automatizované spracovanie údajov
o stave a podmienkach územia, o zámeroch jeho usporiadania
a o navrhovaných, prebiehajúcich a uskutočnených zmenách vo
využití územia, ako aj o stave obstarávania územnoplánovacích
dokumentácií,
c) územno-technické podklady najmä na koncepciu vývoja územného
rozvoja štátu a regiónov.
(2) Stratégia územného rozvoja Slovenska sa spracúva najmä so
zameraním na
a) analýzu podmienok územia, stav životného prostredia, potreby
ochrany a tvorby životného prostredia,
b) posúdenie priestorových požiadaviek trvalo udržateľného
rozvoja,
c) monitorovanie uplatnenia realizácie koncepčných rozvojových
zámerov schválených v Koncepcii územného rozvoja Slovenska
a na vyhodnotenie zistených zmien a ich dôsledkov,
d) monitorovanie uplatnenia realizácie koncepčných rozvojových
zámerov schválených v územných plánoch regiónov,
e) monitorovanie územného priemetu odvetvových koncepcií
s vyhodnotením ich vplyvu na zmenu podmienok v území.
Obsah a spôsob spracovania územnoplánovacej dokumentácie
§ 7
Prieskumy a rozbory
(1) Prieskumy a rozbory tvoria podklad na spracovanie zadania
a na riešenie územnoplánovacej dokumentácie. Prieskumy a rozbory
obsahujú
a) textovú časť vrátane doplňujúcich tabuliek a grafov,
b) grafickú časť.
(2) Textová časť obsahuje najmä
a) prieskumy a rozbory prírodných podmienok,
b) prieskumy a rozbory priestorového usporiadania a funkčného
využívania územia,
c) prieskumy a rozbory demografického potenciálu,
d) prieskumy a rozbory sociálnej infraštruktúry,
e) prieskumy a rozbory kultúrnych a historických hodnôt,
f) prieskumy a rozbory hospodárskej základne,
g) prieskumy a rozbory záujmov obrany štátu,
h) prieskumy a rozbory rekreácie a cestovného ruchu,
i) prieskumy a rozbory verejného dopravného a technického
vybavenia,
j) prieskumy a rozbory životného prostredia vrátane prieskumov
a rozborov ochrany prírody a krajiny,
k) prieskumy a rozbory vlastníckych vzťahov, najmä ak ide
o územný plán zóny,
l) zhodnotenie doterajších územnoplánovacích dokumentácií,
m) zhodnotenie priestorového priemetu odvetvových koncepcií,
stratégií a známych zámerov na rozvoj územia získaných v rámci
prípravných prác,
n) súhrnné zhodnotenie prieskumov a rozborov,
o) identifikáciu problémov na riešenie.
(3) Grafická časť obsahuje výkresy znázorňujúce územné
priemety získaných údajov. Výsledkom prieskumov a rozborov je
výkres hlavných stretov záujmov v území (problémový výkres)
vyjadrujúci najmä limity využitia územia vyplývajúce zo všeobecne
záväzných právnych predpisov, správnych rozhodnutí, z rozvojových
zámerov a z najdôležitejších problémov, ktoré treba v území
riešiť.
(4) Krajinnoekologický plán na základe rozboru podmienok
územia navrhuje na vymedzené krajinnoekologické komplexy
najvhodnejšie spôsoby využívania územia zabezpečujúce šetrné
využívanie prírody, prírodných zdrojov, zachovanie biodiverzity
a podporu ekologickej stability krajiny.
§ 8
Zadanie
(1) Zadanie na spracovanie Koncepcie územného rozvoja
Slovenska obsahuje najmä
a) určenie hlavných cieľov územného rozvoja štátu vyplývajúcich
z medzinárodných dohovorov a dokumentov a z podmienok
začlenenia Slovenskej republiky do európskych štruktúr,
b) vzťahy vyplývajúce z európskych koncepčných dokumentov rozvoja
európskeho priestoru a z dokumentov priestorového rozvoja
susediacich štátov,
c) požiadavky na zabezpečenie trvalo udržateľného rozvoja štátu
prostredníctvom vymedzenia priestorového a funkčného rámca na
uplatnenie sociálnych, ekonomických a environmentálnych
potrieb rozvoja jednotlivých regiónov,
d) určenie zásad na dlhodobo platné princípy rozvoja územia štátu
a podmienok na ďalšie odvetvové plánovacie dokumenty
a postupy,
e) požiadavky na formu, rozsah, obsah a spôsob spracovania.
(2) Zadanie na spracovanie územného plánu regiónu obsahuje
najmä
a) dôvody na obstaranie územného plánu,
b) určenie hlavných cieľov rozvoja územia vyjadrujúce rozvojový
program obstarávateľa a varianty trendov celkového rozvoja
územia, ktoré sa majú riešiť,
c) vymedzenie riešeného územia,
d) vzťahy vyplývajúce z Koncepcie územného rozvoja Slovenska na
riešené územie a požiadavky na riešenie vyplývajúce zo
schválených územnoplánovacích dokumentácií,
z územnoplánovacích podkladov a z ďalších odvetvových
koncepcií a stratégií týkajúcich sa riešeného územia,
e) požiadavky na riešenie územnoplánovacej dokumentácie
vyplývajúce zo základných demografických, sociálnych
a ekonomických údajov a prognóz,
f) požiadavky na rozvoj sídelnej štruktúry riešeného územia vo
vzťahu k funkcii obcí v štruktúre osídlenia,
g) limity využitia územia a okruhy problémov riešenia vyplývajúce
z prieskumov a rozborov,
h) požiadavky na ochranu prírody a tvorbu krajiny, ochranu
kultúrneho dedičstva, na ochranu a využiteľnosť prírodných
zdrojov, ložísk nerastov a všetkých chránených území a ich
ochranných pásem podľa osobitných predpisov 4) vrátane
požiadaviek na zabezpečenie ekologickej stability územia,
i) požiadavky na vymedzenie významných rozvojových plôch, územia
špeciálnych záujmov, prípadne na umiestnenie občianskeho
vybavenia regionálneho významu,
j) požiadavky na riešenie verejného dopravného a technického
vybavenia,
k) požiadavky z hľadiska ochrany životného prostredia vrátane
požiadaviek na hodnotenie predpokladaných vplyvov na životné
prostredie, 5)
l) osobitné požiadavky z hľadiska ochrany poľnohospodárskeho
pôdneho fondu a lesného pôdneho fondu,
m) požiadavky vyplývajúce najmä zo záujmov obrany štátu,
z požiarnej ochrany, ochrany pred povodňami,
n) požiadavky na určenie zásad a regulatívov priestorového
usporiadania a funkčného využívania územia, na vymedzenie
koridorov a plôch na verejnoprospešné stavby,
o) požiadavky na rozsah a spôsob spracovania územného plánu.
(3) Zadanie na spracovanie územného plánu obce obsahuje najmä
a) dôvody na obstaranie územného plánu,
b) určenie hlavných cieľov rozvoja územia vyjadrujúcich rozvojový
program obstarávateľa a varianty a alternatívy rozvoja územia,
c) vymedzenie riešeného územia,
d) požiadavky vyplývajúce z návrhu územného plánu regiónu na
územie obce vrátane výstupov zo záväznej časti,
e) zhodnotenie významu obce v štruktúre osídlenia,
f) požiadavky na riešenie záujmového územia obce,
g) základné demografické údaje a prognózy,
h) osobitné požiadavky na urbanistickú kompozíciu obce,
i) osobitné požiadavky na obnovu, prestavbu a asanáciu obce,
j) požiadavky na riešenie rozvoja dopravy a koncepcie technického
vybavenia,
k) požiadavky na ochranu prírody a tvorbu krajiny, kultúrneho
dedičstva, na ochranu prírodných zdrojov, ložísk nerastov
a všetkých ďalších chránených území a ich ochranných pásem
vrátane požiadaviek na zabezpečenie ekologickej stability
územia,
l) požiadavky z hľadiska ochrany trás nadradených systémov
dopravného a technického vybavenia územia,
m) požiadavky vyplývajúce najmä zo záujmov obrany štátu,
požiarnej ochrany, ochrany pred povodňami, civilnej ochrany
obyvateľstva,
n) požiadavky na riešenie priestorového usporiadania a funkčného
využívania územia obce s prihliadnutím na historické,
kultúrne, urbanistické a prírodné podmienky územia vrátane
požiadaviek na stavby užívané osobami s obmedzenou schopnosťou
pohybu,
o) požiadavky na riešenie bývania, občianskeho vybavenia,
sociálnej infraštruktúry a výroby,
p) požiadavky z hľadiska životného prostredia, prípadne určenie
požiadaviek na hodnotenie predpokladaných vplyvov na životné
prostredie, 5)
q) osobitné požiadavky z hľadiska ochrany poľnohospodárskeho
pôdneho fondu a lesného pôdneho fondu,
r) požiadavky na riešenie vymedzených častí územia obce, ktoré je
potrebné riešiť územným plánom zóny,
s) požiadavky na určenie regulatívov priestorového usporiadania
a funkčného využívania územia,
t) požiadavky na vymedzenie plôch na verejnoprospešné stavby,
u) požiadavky na rozsah a úpravu dokumentácie územného plánu.
(4) Zadanie na územný plán zóny obsahuje najmä
a) dôvody na obstaranie územného plánu,
b) určenie vstupných cieľov rozvoja, celkového rozvoja územia,
ktoré sa má riešiť,
c) vymedzenie riešeného územia,
d) požiadavky vyplývajúce z územného plánu obce na riešené územie
vrátane záväznej časti,
e) požiadavky vyplývajúce zo širších vzťahov riešeného územia
zóny k obci z hľadiska riešenia dopravy, občianskej
vybavenosti a technického vybavenia,
f) požiadavky vyplývajúce zo základných demografických,
sociálnych a ekonomických údajov a prognóz,
g) požiadavky na tvorbu urbanistickej kompozície,
h) požiadavky na obnovu, prestavbu a asanácie,
i) požadované regulačné prvky plošného a priestorového
usporiadania a miery využívania pozemkov,
j) požiadavky na ochranu a starostlivosť o životné prostredie, na
ochranu a tvorbu prírody a krajiny v urbanizovanom prostredí,
požiadavky na zachovanie a rozvoj prírodného a umelého
prostredia,
k) požiadavky z hľadiska ochrany poľnohospodárskeho pôdneho fondu
a lesného pôdneho fondu, prírodných zdrojov, kultúrnych
pamiatok, pamiatkovo chránených území a ich ochranných pásem,
území postihovaných povodňami v záujme civilnej ochrany
a v záujme obrany štátu,
l) požiadavky z hľadiska ochrany ložísk nerastných surovín, trás
nadradených systémov dopravného a technického vybavenia
územia,
m) zhodnotenie limitov využitia pozemkov a stavieb,
n) požiadavky na stavby užívané osobami s obmedzenou schopnosťou
pohybu a orientácie,
o) požiadavky na vymedzenie pozemkov na verejnoprospešné stavby,
p) požiadavky na varianty a alternatívy rozvoja územia, ktoré sa
majú riešiť,
q) požiadavky na rozsah a spôsob spracovania dokumentácie
konceptu riešenia a návrhu územného plánu.
§ 9
Koncept riešenia
(1) Koncept riešenia územnoplánovacej dokumentácie sa spracúva
vo variantoch v rovnakom rozsahu ako návrh územnoplánovacej
dokumentácie.
(2) Koncept riešenia obsahuje vždy aj návrh záväznej časti
územného plánu a vyhodnotenie spracovaných alternatív alebo
variantov riešenia.
(3) Koncept riešenia je podkladom na prerokovanie
územnoplánovacej dokumentácie a spolu s výsledkami prerokovania
podkladom na spracovanie súborného stanoviska. 6)
(4) Koncept riešenia územnoplánovacej dokumentácie sa spracúva
najmenej v troch vyhotoveniach.
§ 10
Obsah Koncepcie územného rozvoja Slovenska
(1) Dokumentácia Koncepcie územného rozvoja Slovenska sa člení
na textovú časť a grafickú časť; obsahuje záväznú časť a smernú
časť.
(2) Textová časť obsahuje
a) základné údaje,
b) riešenie Koncepcie územného rozvoja Slovenska,
c) doplňujúce údaje,
d) dokladovú časť, ktorá sa po skončení prerokovania návrhu
priloží k dokumentácii o prerokúvaní.
(3) V základných údajoch sa uvádzajú najmä
a) hlavné ciele a ich priority v európskom a republikovom
kontexte,
b) vyhodnotenie vstupných podmienok a východísk a doterajšej
Koncepcie územného rozvoja Slovenska,
c) údaje o súlade riešenia územia so zadaním a so súborným
stanoviskom z prerokovania konceptu a z prerokovania návrhu
záväznej časti s príslušnými orgánmi štátnej správy, obcami
a verejnosťou.
(4) Riešenie Koncepcie územného rozvoja Slovenska obsahuje
najmä
a) vstupné podmienky a východiská z hľadiska medzinárodných,
demografických a ekonomických podmienok a regionálnej
politiky,
b) usporiadanie a hierarchizáciu štruktúry osídlenia a uzlov
sídelných a hospodárskych aglomerácií v medzinárodných
a celoštátnych súvislostiach,
c) návrh rozvoja hlavných urbanizačných osí Slovenskej republiky,
d) zhodnotenie požiadaviek odvetvových koncepcií na priestorové
usporiadanie a funkčné využívanie územia Slovenskej republiky,
e) priestorovú kategorizáciu regionálnej politiky štátu
a zhodnotenie rozvojových potenciálov regiónov
z demografického hľadiska, zo sociálneho hľadiska
a z ekonomického hľadiska,
f) návrh koncepcie, ochrany a revitalizácie kultúrneho
a prírodného dedičstva, koncepcie ochrany prírody a tvorby
krajiny vrátane ekologickej stability Slovenskej republiky,
g) určenie rozvojových trendov rekreácie, cestovného ruchu
a kúpeľníctva,
h) návrh koncepcie verejného dopravného a technického vybavenia,
i) vyhodnotenie kvality životného prostredia vrátane požiadaviek
na hodnotenie z hľadiska predpokladaných vplyvov na životné
prostredie, 5)
j) hodnotenie navrhovaného riešenia najmä z hľadiska
environmentálnych, ekonomických, sociálnych
a územno-technických dôsledkov,
k) návrh záväznej časti.
(5) V doplňujúcich údajoch sa uvádzajú tabuľky, grafy,
prehľady, kartogramy, číselné a iné údaje a ich zdroj, ktoré nie
je účelné uvádzať v texte.
(6) Záväzná časť obsahuje návrh zásad priestorového
usporiadania a funkčného využívania územia usmerňujúcich
požiadavky odvetvových koncepcií a stratégií v súlade s princípom
trvalo udržateľného rozvoja a so zásadami ochrany životného
prostredia.
(7) Zásady priestorového usporiadania a funkčného využívania
územia sa členia na tieto základné oblasti:
a) sídelná štruktúra,
b) krajinná štruktúra,
c) hospodárska a sociálna infraštruktúra,
d) verejné dopravné a technické vybavenie,
e) schéma záväzných častí riešenia.
(8) Grafická časť Koncepcie územného rozvoja Slovenska
obsahuje hlavné výkresy v mierke 1:500 000 alebo v mierke
1:3 000 000 vyjadrujúcej priestorové súvislosti na medzinárodnej
úrovni. Výkresy grafickej časti obsahujú najmä
a) európske súvislosti v rámci medzinárodných väzieb,
b) osídlenie a sídelné štruktúry vrátane koncepcie hierarchie
centier a ťažísk osídlenia,
c) kultúrne a prírodné dedičstvo, rozvoj krajiny a krajinných
štruktúr, ochranu prírody, prírodných zdrojov a prvky
ekologickej stability,
d) rekreáciu a cestovný ruch,
e) verejné dopravné a technické vybavenie územia.
§ 11
Obsah územného plánu regiónu
(1) Dokumentácia územného plánu regiónu sa člení na textovú
časť a grafickú časť; obsahuje záväznú časť a smernú časť.
(2) Textová časť územného plánu regiónu obsahuje
a) základné údaje,
b) riešenie územia,
c) doplňujúce údaje,
d) dokladovú časť, ktorá sa po skončení prerokovania návrhu
priloží k dokumentácii o prerokúvaní.
(3) V základných údajoch sa uvádzajú
a) hlavné ciele riešenia a problémy, ktoré územný plán rieši,
b) vyhodnotenie doterajšieho územného plánu, ak existuje,
c) údaje o súlade riešenia územia so zadaním a so súborným
stanoviskom ku konceptu riešenia a z prerokovania návrhu
záväznej časti s príslušnými orgánmi štátnej správy, obcami
a verejnosťou.
(4) Riešenie územného plánu regiónu obsahuje najmä
a) vymedzenie riešeného územia,
b) opis a zdôvodnenie navrhovanej základnej urbanistickej
koncepcie riešenia,
c) väzby vyplývajúce z riešenia a zo záväzných častí Koncepcie
územného rozvoja Slovenska,
d) základné demografické, sociálne a ekonomické východiská
podmieňujúce rozvoj územia,
e) koncepciu rozvoja sídelnej štruktúry,
f) návrh priestorového usporiadania územia a návrh zásad jeho
funkčného využitia vrátane zmien využitia, vymedzenie
významných rozvojových priestorov, prípadne území špeciálnych
záujmov a občianskeho vybavenia regionálneho významu,
g) vymedzenie ochranných pásem a chránených území,
h) koncepciu ochrany prírody a tvorby krajiny vrátane prvkov
územného systému ekologickej stability a ekostabilizačných
opatrení,
i) návrh koncepcie ochrany a využitia kultúrneho dedičstva
a návrh rozvoja rekreácie,
j) návrh koncepcie verejného dopravného a technického vybavenia
regionálneho významu,
k) návrh na riešenie požiadaviek záujmov obrany štátu, požiarnej
ochrany a ochrany pred povodňami,
l) koncepciu starostlivosti o životné prostredie vrátane
požiadaviek na hodnotenie z hľadiska predpokladaných vplyvov
na životné prostredie, 5)
m) vymedzenie a vyznačenie prieskumných území, chránených
ložiskových území a dobývacích priestorov,
n) dôsledky a technické zabezpečenie predpokladanej ťažby
nerastov,
o) hodnotenie navrhnutého riešenia najmä z hľadiska
environmentálnych, ekonomických, sociálnych
a územno-technických dôsledkov,
p) vyhodnotenie perspektívneho použitia poľnohospodárskeho
pôdneho fondu a lesného pôdneho fondu na nepoľnohospodárske
účely,
q) návrh záväznej časti.
(5) V doplňujúcich údajoch územného plánu regiónu sa uvádzajú
číselné údaje, tabuľky, prehľady, grafy a iné údaje a ich zdroj,
ktoré nie je účelné uvádzať v texte.
(6) Záväzná časť územného plánu regiónu obsahuje návrh
regulatívov územného rozvoja so zásadami priestorového
usporiadania a funkčného využívania územia obsahujúcimi záväzné
pravidlá, ktoré sú podkladom na vypracovanie schvaľovacieho
dokumentu. Do záväznej časti územného plánu regiónu sa začleňujú
a) zásady a regulatívy štruktúry osídlenia, priestorového
usporiadania a zásady funkčného využívania územia z hľadiska
rozvoja urbanizácie, hospodárstva a občianskej vybavenosti
predovšetkým so sociálnou infraštruktúrou, rekreáciou,
cestovným ruchom a kúpeľníctvom,
b) zásady a regulatívy starostlivosti o životné prostredie,
ochrany prírody a tvorby krajiny, vytvárania a udržiavania
ekologickej stability, zachovania kultúrneho dedičstva,
využívania prírodných zdrojov a iného potenciálu územia,
stanovenia chránených častí krajiny,
c) zásady a regulatívy verejného dopravného a technického
vybavenia,
d) zoznam verejnoprospešných stavieb,
e) schéma záväzných častí riešenia a verejnoprospešných stavieb.
(7) Grafická časť územného plánu regiónu obsahuje hlavné
výkresy v mierke 1:100 000 alebo v mierke 1:50 000, prípadne
v mierke 1:25 000. Výkres širších vzťahov sa spracúva v mierke
1:500 000 alebo v mierke 1:200 000. Výkresy grafickej časti
obsahujú najmä
a) výkres širších vzťahov,
b) komplexný výkres priestorového usporiadania a funkčného
využívania územia,
c) výkres koncepcie verejného dopravného a technického vybavenia,
d) výkres ochrany prírody a krajiny vrátane prvkov územného
systému ekologickej stability,
e) výkres vyhodnotenia perspektívneho použitia poľnohospodárskeho
pôdneho fondu a lesného pôdneho fondu na nepoľnohospodárske
účely.
§ 12
Obsah územného plánu obce
(1) Dokumentácia územného plánu obce sa člení na textovú časť
a grafickú časť; obsahuje smernú časť a záväznú časť.
(2) Textová časť územného plánu obce obsahuje
a) základné údaje,
b) riešenie územného plánu,
c) doplňujúce údaje,
d) dokladovú časť, ktorá sa po skončení prerokovania návrhu
priloží k dokumentácii o prerokúvaní.
(3) V základných údajoch územného plánu obce sa uvádzajú
a) hlavné ciele riešenia a problémy, ktoré územný plán rieši,
b) vyhodnotenie doterajšieho územného plánu obce, ak existuje,
c) údaje o súlade riešenia územia so zadaním a so súborným
stanoviskom z prerokovania konceptu alebo návrhu, ak sa
nevypracoval koncept.
(4) Riešenie územného plánu obce obsahuje
a) vymedzenie riešeného územia (územie jednej obce alebo
viacerých obcí na základe údajov z katastra nehnuteľností)
a jeho geografický opis,
b) väzby vyplývajúce z riešenia a zo záväzných častí územného
plánu regiónu,
c) základné demografické, sociálne a ekonomické rozvojové
predpoklady obce,
d) riešenie záujmového územia a širšie vzťahy dokumentujúce
začlenenie riešenej obce do systému osídlenia,
e) návrh urbanistickej koncepcie priestorového usporiadania,
f) návrh funkčného využitia územia obce s určením prevládajúcich
funkčných území, najmä obytného územia, zmiešaného územia,
výrobného územia, rekreačného územia a kúpeľného územia
vrátane určenia prípustného, obmedzujúceho a zakazujúceho
funkčného využívania,
g) návrh riešenia bývania, občianskeho vybavenia so sociálnou
infraštruktúrou, výroby a rekreácie,
h) vymedzenie zastavaného územia obce,
i) vymedzenie ochranných pásem a chránených území podľa
osobitných predpisov, 4)
j) návrh riešenia záujmov obrany štátu, požiarnej ochrany,
ochrany pred povodňami,
k) návrh ochrany prírody a tvorby krajiny vrátane prvkov územného
systému ekologickej stability a ekostabilizačných opatrení,
l) návrh verejného dopravného a technického vybavenia,
m) koncepciu starostlivosti o životné prostredie, prípadne
hodnotenie z hľadiska predpokladaných vplyvov na životné
prostredie, 5)
n) vymedzenie a vyznačenie prieskumných území, chránených
ložiskových území a dobývacích priestorov,
o) vymedzenie plôch vyžadujúcich zvýšenú ochranu, napr. záplavové
územie, územie znehodnotené ťažbou,
p) vyhodnotenie perspektívneho použitia poľnohospodárskeho
pôdneho fondu a lesného pôdneho fondu na nepoľnohospodárske
účely,
q) hodnotenie navrhovaného riešenia najmä z hľadiska
environmentálnych, ekonomických, sociálnych
a územno-technických dôsledkov,
r) návrh záväznej časti.
(5) V doplňujúcich údajoch územného plánu obce sa uvádzajú
číselné údaje, tabuľky, prehľady, grafy a iné údaje a ich zdroj,
ktoré nie je účelné uvádzať v texte.
(6) Záväzná časť obsahuje návrh regulatívov územného rozvoja
s presne formulovanými zásadami priestorového usporiadania
a funkčného využívania územia vyjadrených vo forme regulatívov
obsahujúcich záväzné pravidlá, ktoré stanovujú opatrenia v území,
podmienky využitia územia a umiestňovania stavieb. Do záväznej
časti územného plánu obce sa začleňujú
a) zásady a regulatívy priestorového usporiadania a funkčného
využívania územia (napr. urbanistické, priestorové,
kompozičné, kultúrnohistorické, kúpeľné, krajinnoekologické,
dopravné, technické) na funkčné a priestorovo homogénne
jednotky,
b) určenie prípustných, obmedzujúcich alebo vylučujúcich
podmienok na využitie jednotlivých plôch a intenzitu ich
využitia, určenie regulácie využitia jednotlivých plôch
vyjadrených vo všeobecne zrozumiteľnej legende (zákazy,
prípustné spôsoby a koeficienty využitia),
c) zásady a regulatívy umiestnenia občianskeho vybavenia územia,
d) zásady a regulatívy umiestnenia verejného dopravného
a technického vybavenia územia,
e) zásady a regulatívy zachovania kultúrnohistorických hodnôt,
ochrany a využívania prírodných zdrojov, ochrany prírody
a tvorby krajiny, vytvárania a udržiavania ekologickej
stability vrátane plôch zelene,
f) zásady a regulatívy starostlivosti o životné prostredie,
g) vymedzenie zastavaného územia obce,
h) vymedzenie ochranných pásem a chránených území podľa
osobitných predpisov, 4)
i) plochy na verejnoprospešné stavby, na vykonanie delenia
a sceľovania pozemkov, na asanáciu a na chránené časti
krajiny,
j) určenie, na ktoré časti obce je potrebné obstarať a schváliť
územný plán zóny,
k) zoznam verejnoprospešných stavieb,
l) schéma záväzných častí riešenia a verejnoprospešných stavieb.
(7) Grafická časť územného plánu obce obsahuje hlavné výkresy
v mierke 1:10 000 alebo v mierke 1:5 000, prípadne v mierke
1:2880 alebo v mierke 1:2000, podľa potreby doplnené výškopisom.
Výkres širších vzťahov je v mierke 1:50 000 alebo v mierke 1:25
000. Výkresy grafickej časti obsahujú najmä
a) výkres širších vzťahov,
b) komplexný výkres priestorového usporiadania a funkčného
využívania územia s vyznačenou záväznou časťou riešenia
a verejnoprospešnými stavbami,
c) výkres riešenia verejného dopravného vybavenia,
d) výkres riešenia verejného technického vybavenia obce
obsahujúci najmä návrh koncepcie riešenia vodného
hospodárstva, energetiky, telekomunikácií, informačných sietí
a ich zariadení,
e) výkres ochrany prírody a tvorby krajiny vrátane prvkov
územného systému ekologickej stability,
f) výkres perspektívneho použitia poľnohospodárskeho pôdneho
fondu a lesného pôdneho fondu na nepoľnohospodárske účely.
(8) Ak ide o obce s menej ako 2000 obyvateľmi, 7) so súhlasom
obstarávateľa sa môžu výkresy zlučovať za podmienky zabezpečenia
ich prehľadnosti a čitateľnosti.
(9) Obytné územia podľa odseku 4 písm. f) sú plochy, ktoré sú
určené pre obytné domy a k nim prislúchajúce nevyhnutné
zariadenia, napr. garáže, stavby občianskeho vybavenia, verejné
dopravné a technické vybavenie, zeleň a detské ihriská. Územné
a kapacitné usporiadanie jednotlivých zložiek obytných území
vychádza najmä z hustoty obyvateľstva, druhu stavieb na bývanie
a z ich výškového usporiadania, dochádzkových vzdialeností
a prístupnosti, z požiadaviek na vytváranie tichých priestorov
a ľahkej orientácie; musí zodpovedať charakteru mestského alebo
vidieckeho sídla, rázu krajiny a jej klimatickým podmienkam
a zabezpečovať zdravé bývanie. Hustota, členenie a výška stavieb
na bývanie musia umožňovať najmä dodržanie odstupov a vzdialeností
potrebných na oslnenie a presvetlenie bytov, na zachovanie
súkromia bývania, na požiarnu ochranu a civilnú obranu a na
vytváranie plôch zelene.
(10) Obytné územia podľa odseku 9 obsahujú aj
a) plochy na občianske vybavenie, na ktorých sa v súlade
s významom a potrebami obcí môžu umiestňovať stavby pre
školstvo, kultúru, na cirkevné účely, pre zdravotníctvo
a sociálnu pomoc, spoje, menšie prevádzky pre obchod a služby,
verejné stravovanie a služby, dočasné ubytovanie, telesnú
výchovu, správu a riadenie, verejnú hygienu a požiarnu
bezpečnosť; základné občianske vybavenie musí skladbou
a kapacitou zodpovedať veľkosti a funkcii obce a niektoré
občianske vybavenia aj potrebám záujmového územia,
b) plochy zelene v rozsahu zodpovedajúcom estetickým, hygienickým
a ekostabilizačným potrebám.
(11) Zmiešané územia prevažne s mestskou štruktúrou podľa
odseku 4 písm. f) sú plochy určené zväčša na občiansku vybavenosť,
pre budovy a zariadenia turistického ruchu, miesta na
zhromažďovanie a pre obytné budovy vrátane k nim patriacich
stavieb a zariadení.
(12) Zmiešané územia s prevahou plôch pre obytné budovy podľa
odseku 4 písm. f) sú plochy umožňujúce umiestňovanie stavieb
a zariadení patriacich k vybaveniu obytných budov a iné stavby,
ktoré slúžia prevažne na ekonomické, sociálne a kultúrne potreby
obyvateľstva a nemajú negatívny vplyv na životné prostredie, ani
výrazne nerušia svoje okolie, napr. malé a stredné výrobné
prevádzky a skladové plochy.
(13) Výrobné územia podľa odseku 4 písm. f)
a) sú plochy určené pre prevádzkové budovy a zariadenia, ktoré na
základe charakteru prevádzky sú neprípustné v obytných,
rekreačných a zmiešaných územiach,
b) sú plochy pre priemyselnú výrobu, ktoré sa zriaďujú v obciach
s veľkým objemom priemyselnej výroby a prepravy; kapacita
a riešenie verejného dopravného a technického vybavenia musia
zabezpečovať požiadavky na prepravu osôb, tovaru, surovín
a energií,
c) pre poľnohospodársku výrobu sa zriaďujú v obciach v súlade
s rozvojom osídlenia a v súlade s podmienkami kapacitného
a druhového rozvoja poľnohospodárskej produkcie; vo vidieckych
sídlach sa na tejto ploche umiestňujú všetky stavby
a zariadenia rastlinnej a živočíšnej poľnohospodárskej výroby,
ak ich prevádzka nemá negatívny vplyv na životné prostredie.
(14) Rekreačné územia podľa odseku 4 písm. f) obsahujú časti
územia obcí, ktoré zabezpečujú požiadavky každodennej rekreácie
bývajúceho obyvateľstva a turistov. Podstatnú časť rekreačných zón
musí tvoriť zeleň, najmä lesy a sady, ovocné sady, záhrady
a záhradkárske osady, trávne plochy a prípadne aj vodné toky a iné
vodné plochy. Do rekreačnej plochy sa môžu umiestniť športové
zariadenia, ihriská, kúpaliská, zariadenia verejného stravovania
a niektorých služieb, centrá voľného času a zariadenia so
špecifickou funkciou.
§ 13
Obsah územného plánu zóny
(1) Dokumentácia územného plánu zóny sa člení na textovú časť
a grafickú časť; obsahuje smernú časť a záväznú časť.
(2) Textová časť územného plánu zóny obsahuje
a) základné údaje,
b) riešenie územného plánu,
c) doplňujúce údaje,
d) dokladovú časť, ktorá sa po skončení prerokovania návrhu
priloží k dokumentácii o prerokúvaní.
(3) V základných údajoch územného plánu zóny sa uvádzajú
a) hlavné ciele a úlohy, ktoré plán rieši,
b) vyhodnotenie doterajšieho územného plánu zóny, ktorý obsahuje
riešené územie, ak existuje,
c) údaje o súlade riešenia územia so zadaním, so súborným
stanoviskom z prerokovania konceptu alebo návrhu.
(4) Riešenie územného plánu zóny obsahuje
a) vymedzenie hranice riešeného územia s uvedením parcelných
čísel všetkých regulovaných pozemkov,
b) opis riešeného územia,
c) väzby vyplývajúce z riešenia a zo záväzných častí územného
plánu obce,
d) vyhodnotenie limitov využitia územia, napr. limity využitia
prírodných zdrojov a potenciálu územia, ochranné pásma,
chránené územia, stavebné uzávery a iné rozhodnutia štátnych
orgánov a obcí, kapacity a umiestnenie verejného technického
vybavenia územia, obmedzenia vyplývajúce z ochrany
poľnohospodárskeho pôdneho fondu a lesného pôdneho fondu,
z ochrany prírody a krajiny a kultúrnych pamiatok,
e) urbanistickú koncepciu priestorového a funkčného usporiadania
územia a funkčného využitia pozemkov a urbánnych priestorov
a stavieb, najmä riešenie bývania, občianskej vybavenosti,
verejnej dopravnej a technickej vybavenosti, zelene, riešenie
priestorovej kompozície a organizácie územia,
f) začlenenie stavieb do okolitej zástavby, do pamiatkových
rezervácií, pamiatkových zón a do ostatnej krajiny,
g) určenie pozemkov, ktoré nemožno zaradiť medzi stavebné
pozemky,
h) zastavovacie podmienky na umiestnenie jednotlivých stavieb
s určením možného zastavania a únosnosti využívania územia,
i) chránené časti krajiny,
j) etapizáciu a vecnú a časovú koordináciu uskutočňovania obnovy,
prestavby, výstavby, asanácií, vyhlásenia chránených častí
prírody, ochranných pásem, zmeny využitia územia a iných
cieľov a úloh,
k) pozemky na verejnoprospešné stavby, stavebnú uzáveru a na
vykonanie asanácie,
l) návrh záväznej časti.
(5) Zastavovacie podmienky na umiestnenie stavieb na
jednotlivých pozemkoch určujú
a) umiestnenie stavby na pozemku a určenie polohy stavby na
pozemku, najmä vymedzenie hranice na umiestnenie stavby,
uličnej a stavebnej čiary, stanovenie hĺbky, šírky a výšky
zastavania (podlažnosti) vo vzťahu k úrovni terénu a napojenia
stavby na možnosti prístupu z miestnej komunikácie alebo
účelovej komunikácie, k hranici susediacich pozemkov,
k umiestneniu verejného technického vybavenia územia,
k existujúcim stavbám a plochám zelene,
b) intenzitu zastavania, prípustnosť a neprípustnosť zastavania
podľa druhu stavieb a ich účelového využitia, najmä rozsah
a mieru stavebného využitia vyjadrené koeficientom
zastavanosti, indexom podlažnosti, koeficientom stavebného
objemu, podielom zelene vrátane nezastavaných plôch na pozemku
a limitmi podľa druhu stavby,
c) prípustnosť architektonického riešenia stavieb najmä
z hľadiska zachovania charakteru existujúcej zástavby, napr.
stavebný sloh, tvaroslovie, sklon strechy, použitie niektorých
stavebných výrobkov, druh oplotenia,
d) opis dopravného a technického riešenia a prípustnosť
pripojenia na verejné dopravné a technické vybavenie územia
s uvedením jeho kapacity, najmä trasovanie a rozmerové
parametre líniových stavieb verejnej dopravnej technickej
vybavenosti, vrátane napojenia na pozemok s určením spôsobu
odvozu alebo zneškodnenia odpadu,
e) ďalšie podmienky vyplývajúce z hlavných cieľov a úloh
riešenia, napr. znižovanie negatívnych vplyvov na zložky
životného prostredia vrátane rizikových faktorov, riešenie
stavieb užívaných osobami s obmedzenou schopnosťou pohybu
a orientácie, riešenie protipožiarnych a protipovodňových
opatrení.
(6) V doplňujúcich údajoch územného plánu zóny sa uvádzajú
číselné údaje, tabuľky, prehľady, grafy a iné údaje, ktoré nie je
vhodné z dôvodu prehľadnosti uvádzať v riešení územného plánu
zóny. Tieto údaje musia mať uvedený zdroj.
(7) Záväzná časť územného plánu zóny obsahuje presne
formulovaný návrh regulatívov na funkčne a priestorovo homogénne
jednotky a jednotlivé pozemky vychádzajúce zo zastavovacích
podmienok na umiestňovanie stavieb, ktoré určujú spôsob využitia
územia a obmedzujú, vylučujú alebo podmieňujú umiestňovanie
stavieb na pozemku. Záväzná časť územného plánu zóny obsahuje
a) regulatívy priestorového usporiadania a funkčného využívania
pozemkov a stavieb,
b) regulatívy umiestnenia verejného dopravného a technického
vybavenia,
c) regulatívy umiestnenia stavieb na jednotlivých pozemkoch,
urbánnych priestorov s určením zastavovacích podmienok,
d) určenie nevyhnutnej vybavenosti stavieb,
e) regulatívy začlenenia stavieb do okolitej zástavby,
pamiatkových rezervácií, do pamiatkových zón a do ostatnej
krajiny,
f) určenie stavieb, na ktoré sa nevyžaduje rozhodnutie
o umiestnení stavby, 8)
g) požiadavky na delenie a sceľovanie pozemkov,
h) pozemky na verejnoprospešné stavby a na vykonanie asanácie
v riešenom zastavanom území obce,
i) zoznam verejnoprospešných stavieb,
j) schému záväzných častí riešenia a verejnoprospešných stavieb.
(8) Grafická časť územného plánu zóny obsahuje hlavné výkresy,
ktorých podkladom sú katastrálne mapy doplnené výškopisom najmä
v mierke 1:500 alebo v mierke 1:1000. Výkres širších vzťahov je
v mierke 1:5000 alebo v mierke 1:2000. Výkresy grafickej časti
územného plánu zóny obsahujú najmä
a) širšie vzťahy so zameraním na limity využitia územia, na
koordináciu súčasnej a navrhovanej verejnej dopravnej
a technickej vybavenosti, na ochranu prírody a krajiny vrátane
prvkov územného systému ekologickej stability v rámci obce
s vyznačením hranice riešeného územia,
b) výkres komplexného urbanistického návrhu riešeného územia,
c) výkres verejnej dopravnej a technickej vybavenosti
s vyznačením vstupov na pozemok,
d) hlavný výkres priestorovej a funkčnej regulácie celého
riešeného územia na podklade katastrálnej mapy s vyjadrením
existujúceho stavu a regulovaného stavu,
e) vymedzenie regulovaných priestorov regulačnými čiarami,
určenie zastavovacích podmienok regulovaných priestorov
a pozemkov vrátane určenia pozemkov na verejnoprospešné
stavby,
f) doložku civilnej ochrany.
(9) Nehnuteľnosti významné z hľadiska obrany štátu
a vnútorného poriadku a bezpečnosti štátu sa v územnom pláne zóny
vyznačia iba vtedy, ak sú evidované v katastri nehnuteľností alebo
ak s ich vyznačením súhlasil štátny orgán oprávnený dať súhlas na
ich evidenciu v katastri nehnuteľností.
(10) Koeficient zastavanosti podľa odseku 5 písm. b) je pomer
medzi plochou zastavanou stavbami a plochou pozemku.
(11) Index podlažných plôch podľa odseku 5 písm. b) je pomer
medzi plochou nadzemných podlaží a plochou pozemku.
(12) Koeficient stavebného objemu podľa odseku 5 písm. b)
udáva, koľko m3 stavby je prípustných umiestniť na 1 m2 plochy
pozemku.
§ 14
Súborné stanovisko
Súborné stanovisko obsahuje posúdenie splnenia požiadaviek
zadania a pokyny na spracovanie návrhu územnoplánovacej
dokumentácie na základe výsledkov prerokovania konceptu riešenia
vrátane výberu variantu potvrdeného v procese prerokovania
konceptu riešenia. Súčasťou súborného stanoviska je aj
vyhodnotenie pripomienok ku konceptu riešenia.
§ 15
Podklady na preskúmanie súladu návrhu územného plánu
(1) Súlad návrhu územného plánu 9) preskúma príslušný orgán
územného plánovania na základe
a) návrhu územného plánu, ktorý je predmetom preskúmania,
b) vyhodnotenia stanovísk dotknutých orgánov štátnej správy,
dotknutých obcí a pripomienok fyzických osôb a právnických
osôb z prerokovania návrhu územného plánu,
c) návrhu všeobecne záväzného predpisu, ktorým sa vyhlasuje
záväzná časť územného plánu,
d) informácie o postupe obstarávania a prerokúvania územného
plánu.
(2) Podkladom stanoviska k územnému plánu obce a zóny je aj
vyhodnotenie pripomienok fyzických osôb alebo právnických osôb,
ktorých vlastnícke práva sú návrhom dotknuté, a návrh rozhodnutia
orgánu územného plánovania, ktorý obstaráva územnoplánovaciu
dokumentáciu, o ich pripomienkach.
§ 16
Podklady na schválenie územného plánu
Podklady na schválenie územného plánu obsahujú
a) návrh uznesenia o schválení územného plánu a vymedzení
záväznej časti územného plánu,
b) návrh územného plánu,
c) výsledok preskúmania územného plánu 9) príslušným orgánom
územného plánovania,
d) návrh vyhodnotenia pripomienok k návrhu územného plánu,
e) návrh všeobecne záväzného právneho predpisu o vyhlásení
záväznej časti územného plánu,
f) návrh miesta uloženia dokumentácie schváleného územného plánu.
§ 17
Zmeny a doplnky územnoplánovacej dokumentácie
(1) Zmeny a doplnky územnoplánovacej dokumentácie sa graficky
vypracujú ako samostatná príloha schválenej územnoplánovacej
dokumentácie. Textová časť sa spracuje v rozsahu zmien a doplnkov
vrátane návrhu zmien a doplnkov k záväznej časti. Grafická časť sa
spracuje ako samostatná priesvitka alebo samostatný výkres.
(2) Celá dokumentácia zmien a doplnkov územnoplánovacej
dokumentácie musí byť uložená spolu s kompletnou pôvodnou
schválenou územnoplánovacou dokumentáciou.
(3) Ak vplyvom zmien a doplnkov územnoplánovacej dokumentácie
stratila územnoplánovacia dokumentácia dostatočnú prehľadnosť,
obstarávateľ môže zabezpečiť vyhotovenie nových hlavných výkresov,
ktorých sa zmeny a doplnky územnoplánovacej dokumentácie týkajú,
so zachytením právneho stavu k dátumu schválenia zmien a doplnkov.
Text záväznej časti sa spracuje ako úplné znenie s vyznačením
zmien a doplnkov územnoplánovacej dokumentácie.
§ 18
Obsah registračného listu územného plánu
Registračný list územného plánu obsahuje
a) názov územného plánu,
b) názov obce (regiónu) s uvedením kódu obce (regiónu),
c) názov okresu a kraja s uvedením ich kódu,
d) vymedzenie riešeného územia zoznamom administratívnych alebo
katastrálnych území,
e) názov orgánu územného plánovania, ktorý obstaráva územný plán,
f) názov orgánu, ktorý schválil územný plán,
g) názov spracovateľa územného plánu,
h) etapy územného plánu:
1. dátum oznámenia o začatí obstarávania územného plánu,
2. dátum a číslo uznesenia o schválení zadania územného plánu,
3. dátum začatia a skončenia prerokúvania konceptu,
4. dátum postúpenia súborného stanoviska spracovateľovi,
5. dátum začatia a skončenia prerokúvania návrhu,
6. dátum a číslo listu o výsledku preskúmania územného plánu
podľa § 25 zákona,
7. dátum a číslo uznesenia, ktorým bol schválený územný plán,
8. dátum a číslo všeobecne záväzného právneho predpisu, ktorým
sa vyhlasuje záväzná časť územného plánu,
9. dátum účinnosti všeobecne záväzného právneho predpisu,
ktorým sa vyhlasuje záväzná časť územného plánu,
i) mierku hlavného výkresu,
j) použitú technológiu spracovania územného plánu,
k) miesto uloženia územného plánu,
l) meno a funkciu osoby zodpovednej za vypracovanie registračného
listu a dátum jeho vyhotovenia.
László Miklós v.r.
1) § 2 ods. 3 písm. b) a
§ 19a ods. 1 zákona č. 50/1976 Zb.
o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon)
v znení zákona č. 237/2000 Z.z.
2) § 27 a
28 zákona č. 50/1976 Zb. v znení zákona č.
237/2000
Z.z.
3) § 21 ods. 8 zákona č. 50/1976 Zb. v znení zákona č.
237/2000
Z.z.
4) Napríklad zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 287/1994
Z.z. o ochrane prírody a krajiny v znení neskorších predpisov,
zákon č. 138/1973 Zb. o vodách (vodný zákon) v znení neskorších
predpisov, zákon č. 27/1987 Zb. o štátnej pamiatkovej
starostlivosti v znení zákona č. 183/2000 Z.z.,
§ 66 zákona
Národnej rady Slovenskej republiky č. 277/1994 Z.z.
o zdravotnej starostlivosti v znení zákona č. 241/1998 Z.z.
5) § 35 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 127/1994
Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie.
6) § 21 ods. 7 zákona č. 50/1976 Zb. v znení zákona č.
237/2000
Z.z.
7) § 11 ods. 4 zákona č. 50/1976 Zb. v znení zákona č.
237/2000
Z.z.
8) § 39a ods. 3 zákona č. 50/1976 Zb. v znení zákona č.
237/2000
Z.z.
9) § 25 zákona č. 50/1976 Zb. v znení zákona č.
237/2000 Z.z.