Plné znění otázky
Naša účtovná kancelária vypovedala zmluvu o účtovníctve jednej firme. Zmluva je platná do 31. 7. 2019. Všetky účtovné doklady, ktoré sme dostali sú riadne zaúčtované, mesačné priznania sú podané. Problém je v tom, že firma nám doposiaľ neuhradila posledné 3 mesiace účtovníctva. Účtovné doklady sú doteraz u nás, ale firma požiadala o účtovné doklady. Účtovné doklady sú podľa nás majetkom firmy, takže ich musíme dodať firme. Máme však opodstatnené obavy, že účtovníctvo nám nebude uhradené. Môžeme situáciu riešiť takou formou, že účtovné doklady pošleme firme na dobierku (dobierka na účet) v sume neuhradeného účtovníctva alebo takéto riešenie je z právneho hľadiska rizikové? (Napr. môže nás za to táto firma žalovať, t. j. sú možné trestnoprávne dôsledky?)