Účtovanie v spoločnosti zaoberajúcej sa predajom plastových okien, brán a tieniacej techniky

Plné znění otázky

Naša spoločnosť sa zaoberá predajom: - plastových okien, - garážových brán - tieniacej techniky (markízy, žalúzie, rolety). - sietí proti hmyzu a pod. Predmetný tovar predávame bez montáže ale aj s montážou, resp. upravíme ho podľa potreby zákazníka (menšie úpravy riešie naši zamestnanci, ostané riešíme dodávateľky). Spoločnosť účtuje spôsobom B (podvojné účtovníctvo). Chcem sa opýtať na správnosť účtovanie: 1. Nákup tovaru účtujeme na účet 504 2. Predaj tovaru účtujem na 604 montáž účtujem samostatne na účet 602 (položka predaj tovaru a položka montáž je uvedená na jednej faktúre, ale samostatne je vypočítaná cena montáže (účet 602) a samostatne hodnota tovaru (604) 3. Spojovací materiál a ostatný materiál (montážna pena, páska na účely parozábrany a pod.), ktorý sa používa pri montáži účtujeme na účet 501. Otázky: 1. Je uvedený postup správny – môžeme používať účty 504, 604 a 602 aj keď tovar montujeme? 2. V prípade, že kúpime okno, ale na tomto okne vymeníme sklo (vymení ho náš zamestnanec, alebo výmenu zrealizuje iná firma), účtovať nákup okna a nového skla na účet 504 a následne predaj na 604 alebo treba použiť iné účty? 3. Ak kúpime nejaký tovar, ktorý potom ešte upravujeme na mieru zákazníkovi (drobné úpravy robia naši zamestnanci, väčšie sa riešia dodávateľky), aké sú správne účty pri nákupe tohto tovaru, resp. pri predaji. 4. Naša spoločnosť poskytuje aj pozáručný servis, ktorý ale fakturuje zákazníkovi, napr. zákazník si objedná opravu markízy. Ako správne účtovať nákup a predaj - nákup tovaru na servisné práce – použiť účet 501 alebo 504? - Vykonanie servisných prác – použitý tovaru – účet 604 a vykonané práce – účet 602 (na faktúre je osobitne rozpísaný použitý tovar a vykonané práce) Neviem, či spoločnosť postupuje správne pri účtovaní, nakoľko niektoré položky predáva v nezmenenom stave ale niektoré montuje (tu už je zásah do tovaru) a takisto niekedy ich musí upravovať podľa požiadaviek zákazníka. Aký vhodný postupu účtovania by ste odporučili, pre firmu ktorá sa zaoberá uvedeným predmetom činnosti?

Odpověď

Související dokumenty

Súvisiace články

Zverejňovanie faktúr v praxi
Nedodržanie termínu splatnosti faktúr – penalizácia
Ako sa vyhýbať chybám v účtovníctve
Komentár k novele postupov účtovania pre ROPO, štátne fondy, obce a VÚC
Elektronická faktúra
Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (I.)
DPH z iného členského štátu
Refakturácia energie s DPH alebo bez DPH?
Výkon kontrolnej činnosti podľa pravidiel finančnej kontroly
Povinné zverejňovanie faktúr
Zverejňovanie zmlúv, faktúr a objednávok – skúsenosti z kontrolnej činnosti
Komplikované účtovné prípady – započítanie pohľadávok a záväzkov a zmena v osobe veriteľa alebo dlžníka
Špecifiká rezerv a nevyfakturovaných dodávok v účtovníctve rozpočtových, príspevkových organizácií a obcí
Zostavenie konsolidovanej účtovnej závierky za konsolidovaný celok obce – prípadová štúdia
Zverejňovanie v praxi organizácií samosprávy
Fakturácia za služby voči zdravotným poisťovniam
Postup vzájomného započítania pohľadávok
Platby v hotovosti
Zaúčtovanie faktúry pri aktualizácii informačného systému
Účtovné doklady v praxi

Súvisiace otázky a odpovede

Recyklačný poplatok
Projektová dokumentácia k zatepleniu budov ZŠ
Výstavba budovy
Účtovanie služobnej cesty
Prepočet kurzu
Vyúčtovanie plynu
Oprava parkovacích plôch
Provízia za sprostredkovanie predaja
Účtovanie úhrady faktúry prostredníctvom elektronickej registračnej pokladnice v roku 2012
Predaj osobného automobilu obstaraného zo zahraničia a DPH
Účtovanie stravných lístkov v rozpočtovej organizácii
Účtovanie poštovného súvisiaceho s predajom tovaru
Účtovanie autoplachty na kamión
Účet 131 a koncoročná uzávierka
Odberateľská faktúra a skonto
Účtovanie dane za ubytovanie na zahraničných faktúrach
Dodávateľská faktúra zo zahraničia
Účtovanie - úhrada kartou
Zaúčtovanie starého dokladu