Daňová uznateľnosť reklamácie

OAO ID: 993Zodpovedané: 1. 3. 2012

Celé znenie otázky

Spoločnosť sa zaoberá montážou okien a tieniacej techniky (siete proti hmyzu, markízy, a pod.). Tovar nakupuje od dodávateľa a montáže realizujú jej zamestnanci, resp. živnostníci.


Ako je to z hľadiska reklamácie a ich daňovej uznateľnosti, a to v nasledovných prípadoch:



  1. Zákazník reklamuje, že okno je krivé - chyba nastala na strane dodávateľa okien, bude spoločnosť od neho žiadať nové okno, ale montáž prevedie sama,  t. j. vzniknú jej ďalšie náklady spojené s montážou zákazky (mzdové náklady, režijné náklady) - sú tieto náklady daňovo uznateľné?

  2. Zamestnanci spoločnosti zle zamerajú zákazku a dodávateľ na základe nesprávne vymeranej zákazky dodá nesprávne okná - chyba nastala na strane spoločnosti – sú náklady, ktoré vzniknú s vyriešením uvedenej situácie daňovo uznateľné?

  3. Zamestnanci nesprávne namontujú okná (napr. nedoliehajú) - chyba nastala opäť na strane spoločnosti - ako je to s daňovou uznateľnosťou nákladov v tomto prípade?

  4. V prípade oneskorenej dodávky firma poskytne zľavu z ceny - je to uznateľné zníženie výnosov?


Možno na uvedené prípady vytvoriť rezervu na reklamácie a následne ju použiť v prípade reklamácií? Bola by táto rezerva daňovo uznateľná v  čase použitia? Nemuselo by sa v tomto prípade skúmať, či dôvod reklamácie vznikol na strane spoločnosti alebo u dodávateľa tovaru? Ako je to z hľadiska DPH?

Odpoveď

  • Obľúbené
  • Poznámka

Zdieľanie dokumentu

Poznámka k dokumentu