Softvér
Počet vyhľadaných dokumentov: 6
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 6
Zoradiť podľa:
Rozpočtová organizácia mesta Spojená škola (materská škola + základná škola + stredná škola) má od roku 2023 zriadenú živnosť na predmety podnikania, ktoré vyučuje na strednej škole. Softvérovo riešime odčlenenie podnikateľskej a hlavnej činnosti. No zároveň si škola musí nastaviť aj účtovanie. Moja otázka znie, či nie je manuál (príklady) na účtovanie podnikateľskej činnosti v rozpočtovej organizácií? Aké účty na účtovanie pohľadávok, nákladov a výnosov má správne používať v podnikateľskej činnosti? Predpokladám, že pohľadávky má účtovať na účte 311, záväzky na účte 321, výnosy by mala mať na 602 takmer všetky, nakoľko budú fakturovať, murárske a stavebné práce, kaderníctvo či služby občerstvenia. Náklady budú rozlišovať materiál 501, ale aj mzdu učiteľov a odmenu pre študentov.
- Článek
Faktúrou od dodávateľa informačného systému bol zaúčtovaný Upgrade systému vo výške 3 000 eur účtovným zápisom 518/321, celková suma faktúry bola vo výške 9 000 eur, zvyšnú časť faktúry tvoril Update systému. K faktúre bola priložená Servisná zmluva – Zmluva o podpore a službách spojených s údržbou informačného systému samosprávy, v ktorej bolo uvedené, že predmetom zmluvy je aj Upgrade – technické zhodnotenie dodaného ASW obsahuje – zapracovanie technických zmien a systémových úprav podľa výrobného plánu poskytovateľa. Ako má obec správne zaúčtovať túto faktúru, ktorá obsahuje aj Upgrade aj Update?
V príspevku sa venujeme spôsobu účtovania inventarizačných rozdielov dlhodobého nehmotného majetku - softvéru v účtovnej jednotke, ktorá je príspevkovou organizáciou obce.
V príspevku sa venujeme spôsobu účtovania inventarizačných rozdielov dlhodobého nehmotného majetku - softvéru v účtovnej jednotke, ktorá je obcou.
V príspevku sa venujeme spôsobu účtovania inventarizačných rozdielov dlhodobého nehmotného majetku - softvéru v účtovnej jednotke, ktorá je rozpočtovou organizáciou obce.
Máme v majetku účtovný softvér, ktorý bol odpísaný v roku 2012. V decembri roku 2016 sme dokúpili 2 licencie vo výške 1 990 €, ktoré sme pripočítali k obstarávacej cene pôvodného softvéru a začali odpisovať 36 mesiacov. Teraz v máji 2018 sme dokúpili ďalších 7 licencií vo výške 7 928,37 €. Môžete mi prosím poradiť, ako vypočítam účtovné a daňové odpisy po druhom technickom zhodnotení, keď ešte odpisujem prvé technické zhodnotenie?