Dotácia
Počet vyhľadaných dokumentov: 167
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 167
Zoradiť podľa:
Škola s právnou subjektivitou dostala dotáciu z environmentálneho fondu v decembri 2024 zaúčtovala si to na účet 359 a aj do príjmov v roku 2024. V roku 2025 si škola zaúčtuje na účet rozp. položka 453, keď začne čerpať dotáciu. Má si to mesto nejako predpísať túto dotáciu v roku 2024? Ako to mesto zaúčtuje, keď jej škola v roku 2025 pošle dotáciu, ktorú čerpá len na 359? Škola má príjmy a aj výdavky tejto dotácie.
Opravujem moju otázku ohľadom dotácií pre poľovnícke združenia (5465). Poľovnícke združenia sú registrované MV SR v Registri poľovníckych organizácií. Stačí táto registrácia s prideleným IČO na poskytovanie dotácie z rozpočtu obce, alebo sa musí poľovnícke združenie registrovať zároveň aj v registri mimovládnych neziskových organizácií podľa zákona č. 346/2018? (V pôvodnej otázke bol omylom uvedený zákon č. 83/1990 Zb.).
Chcem Vás poprosiť na akú RK mám zaúčtovať príjem dotácie z Pôdohospodárskej platobnej agentúry (PPA) a aký kód zdroja mám použiť pri tejto dotácii?
Mesto má vytvorenú obchodnú spoločnosť s.r.o. - registrovaný sociálny podnik. Chce poskytnúť tejto spoločnosti dotáciu. V rozpočte je schválená rezerva na poskytovanie dotácií. Sme pri tejto dotácií pre vlastnú spoločnosť povinný ísť cez platné VZN o poskytovaní dotácií - t.z. s.r.o. si musí podať žiadosť, uzatvoriť zmluvu a následne vyúčtovať ako aj ostatné subjekty, ktorým sa takáto dotácia poskytuje? Je potrebné aj v prípade poskytnutia tejto dotácie uzatvoriť s obchodnou spoločnosťou zmluvu o poskytovaní dotácie a žiadať vyúčtovanie?
Ako zaúčtovať dotáciu z Fondu na podporu kultúry národnostných menšín poskytnutú v roku 2024? Akú použiť položku a kód zdroja?
Obec získala dotáciu z Plánu obovy a odolnosti na realizáciu projektu „Environmentálna výchova“. Súčasťou tohto projektu je zriadenie Infocentra a Multifunkčnej miestnosti v kultúrnom dome. Infocentrum pozostáva z PC, tlačiarne, zriaďovacie prvky-recepčný pult, stoličky, paravány, Artwork/SW:rezervačný a administratívny systém, licencie. Multifunkčná miestnosť pozostáva z audio a video techniky, ovládací systém, káble, konektory, osvetlenie, zriaďovacie prvky: akustické úpravy stropu, akustické závesy, stoličky, pódium, Artwork: dokumentárne filmy, licencie.
Zriadením Infocentra a Multifunkčnej miestnosti ide o technické zhodnotenie stavby alebo o obstaranie súboru samostatných hnuteľných vecí? Akým spôsobom zaúčtovať zriadenie Infocentra a Multifunkčnej miestnosti a aké položky/podpoložky použiť?
- Článek
Príspevok sa zaoberá právnou úpravou všeobecne záväzných nariadení obcí o podmienkach poskytovania dotácií z rozpočtu obcí. Poukazuje na nedostatky v ustanoveniach všeobecne záväzných nariadení obcí, na odporúčania pri odstraňovaní týchto nedostatkov, ako aj na oprávnenie prokurátora podať protest proti všeobecne záväzným nariadeniam obcí, ktorými bol porušený zákon.
- Článek
Témou príspevku je definovanie vybraných pravidiel financovania a kontrolovania v organizáciách územnej samosprávy. V podstatnej miere sa venuje disponovaniu s verejnými prostriedkami z hľadiska viacerých normatívnych právnych aktov, ako aj prípadom poskytovania dotácií z rozpočtu subjektu územnej samosprávy.
Sme obec, ktorá je sídlom spoloč.staveb. úradu na základe Zmluvy o zriadení spoločného úradu. Prosíme o radu ohľadom účtovania v našej obci. Príjem od účastníkov združenia - prijímame od nich finančné prostriedky, ktoré oni dostali zo ŠR rozpočtu, tie nám len prepošlú - aké je v tomto prípade účtovanie, účet 396? . Aká je EK a kód zdroja? Taktiež od nich prijímame finančné prostriedky, ktoré oni vybrali vo svojej obci na správnych stavebných poplatkoch, tieto oni vyberú a posielajú nám na spolufinancovanie. Prosíme o účtovanie aj v tomto prípade - účet, EK, Kód zdroja.
- Článek
Verejné prostriedky sú definované ako financie, s ktorými hospodári daný subjekt verejnej správy. V nadväznosti na normatívne právne akty sa príspevok venuje spôsobu nakladania s verejnými prostriedkami.
- Článek
V roku 2023 sme realizovali projekt úpravu verejného parku, ktorý sme hradili z našich prostriedkov z rezervného fondu. Projekt bol hotový a zaradený do používania v roku 2023. Pôdohospodárska platobná agentúra (ďalej len "PPA") nám projekt preplatila až v roku 2024. Ako to správne účtovať?
Áno, ide o refundáciu už zaradenej investície do majetku. Pri zaradení do majetku bol zdroj obstarania z vlastných zdrojov. PPA neuhradila celú sumu,ide o spoluúčasť obce.
V roku 2023 sme realizovali projekt úpravu verejného parku, ktorý sme hradili z našich prostriedkov z rezervného fondu. Projekt bol hotový a zaradený do používania v roku 2023. Pôdohospodárska platobná agentúra (PPA) nám projekt preplatila až v roku 2024. Ako to správne účtovať?
Klasická n.o. vlastní budovu. Budovu ešte v minulosti získala darovaním. Budova bola zaúčtovaná na základe znaleckého posudku v hodnote 1 000 000 EUR. Budova patrí do 6. odpisovej skupiny (40 rokov). Do roku 2022 boli ročné odpisy daňové aj účtovné účtované takto 551/081= 25 000 EUR a 384/649 rozpúštanie 25 000 EUR. V roku 2023 bolo na budove vykonané technické zhodnotenie (tepelné čerpadlo) v hodnote 100 000 EUR. Tepelné čerpadlo bolo obstarané z dotácie Ministerstva životného prostredia SR 95 % (95 000 EUR) a 5 % (5000 EUR) z vlastných zdrojov. Takže v roku 2024 zvýšená vstupná cena je 1 100 000 EUR a sumárny ročný daňový a účtovný odpis v roku 2024 bude 27 500 EUR. Otázkou je, ako účtovne vysporiadať tento ročný odpis, musí byť:
1. 551/081 budova, 384 rozpustenie/649 budova,
2. 551/081 čerpadlo, 384 dotácia/649 (691) čerpadlo, a tiež čo so zostatkom 5 %? Tiež ako mám vypočítať presné sumy odpisov pre jednotlivé účty?
- Článek
Koncom januára sa otvorila 9. výzva v rámci Programu Slovensko zameraná na budovanie zberných dvorov a zefektívnenie systémov zberu vytriedených komunálnych odpadov.
- Článek
Obec je správcom združenia (spoločná úradovňa bez právnej subjektivity). Získala dotáciu na projekt Manažment údajov SOU (softvér, ktorý bude slúžiť všetkým členom združenia - kapitálový výdavok). Kapitálový výdavok bol uhradený predfinancovaním (dotáciou - cudzie zdroje) a z príspevku obcí (vlastné zdroje). Ako správne zaúčtovať kapitálový výdavok u správcu a jednotlivé podiely na majetku (softvér) u účastníkov združenia?
- Článek
Školská jedáleň zriadená obcou A poskytuje stravovanie pre materskú školu z obce B. Stravu si ale nefakturujú, príspevok od rodičov z obce B sa platí priamo na potravinový účet školskej jedálne. Obec B tiež zasiela dotáciu na stravu na účet školskej jedálne, ktorá z nej nakupuje potraviny, a nespotrebovanú dotáciu vráti obci B. Na konci roka potom vznikne situácia, keď obec B má vo svojich príjmoch dotáciu z ÚPSVaR, ale výdavky sú zúčtované v školskej jedálni v obci A (s KZ 111, hoci obec A ako zriaďovateľ školskej jedálne ich nemá v príjmoch). Stačí tento rozdiel zohľadniť v záverečnom účte oboch obcí alebo ako správne postupovať? V metodike som našla len taký postup, že poskytovateľ stravy fakturuje odobraté obedy materskej škole a táto ich uhrádza z dotácie.
Obec v minulom roku nevyčerpala všetky účelovo poskytnuté finančné prostriedky z dotácie zo štátneho rozpočtu. Je povinná tieto nevyčerpané finančné prostriedky v nasledujúcom rozpočtovom roku vrátiť do štátneho rozpočtu. Aký postup má zvoliť pri zostavení rozpočtu a ako má postupovať v nasledujúcom roku?
Dobrý deň, školská jedáleň zriadená obcou A poskytuje stravovanie pre materskú školu z obce B. Stravu si ale nefakturujú, príspevok od rodičov z obce B sa platí priamo na potravinový účet ŠJ, rovnako obec B zasiela dotáciu na stravu tiež na účet ŠJ, ktorá z nej nakupuje potraviny a nespotrebovanú dotáciu vráti obci B. Na konci roka potom vznikne situácia, kedy obec B má vo svojich príjmoch dotáciu z ÚPSVaR, ale výdavky sú zúčtované v ŠJ v obci A (s KZ 111, hoci obec A ako zriaďovateľ ŠJ ich nemá v príjmoch). Stačí tento rozdiel zohľadniť v záverečnom účte oboch obcí, alebo ako správne postupovať? V metodike som našla len taký postup, že poskytovateľ stravy fakturuje odobraté obedy materskej škole a táto ich uhrádza z dotácie.
Obec je správcom združenia (spoločná úradovňa bez právnej subjektivity). Získala dotáciu na projekt Manažment údajov SOU (softvér, ktorý bude slúžiť všetkým členom združenia – kapitálový výdavok). Kapitálový výdavok bol uhradený predfinancovaním (dotáciou – cudzie zdroje) a z príspevku obcí (vlastné zdroje). Ako správne zaúčtovať kapitálový výdavok u správcu a jednotlivé podiely na majetku (softvér) u účastníkov združenia.