Príprava obcí na zostavenie rozpočtu na roky 2018 – 2020

Vydáno: 12 minút čítania

V príspevku chceme upozorniť na vydanie „Príručky na zostavenie rozpočtu na roky 2018 až 2020“ (ďalej len „príručka“). Ministerstvo financií Slovenskej republiky príručku vydalo vo Finančnom spravodajcovi pod č. MF/009405/2017-411 v súlade s § 14 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon o rozpočtových pravidlách verejnej správy“).

Účelom príručky je pripraviť a jednotne usmerniť subjekty verejnej správy vo veci zostavenia rozpočtu na roky 2018 – 2020; obsahuje textovú časť a dôležité prílohy zverejnené pod číslami:

  • 1 – Kódy zdrojov,
  • 2 – Formuláre na spracovanie návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2018 až 2020,
  • 3 – Číselník účtov rozpočtových organizácií.

Rozpočet verejnej správy na roky 2018 až 2020 sa zostavuje za štátny rozpočet a rozpočty ostatných subjektov verejnej správy, ktoré sú Štatistickým úradom SR zaradené do sektora verejnej správy; súčasťou rozpočtu verejnej správy je aj rozpočet územnej samosprávy.

V rozpočtoch subjektov verejnej správy sa v súlade s § 4 ods. 4 zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy uplatňuje rozpočtová klasifikácia, podľa ktorej sa jednotne určujú a triedia príjmy a výdavky rozpočtu verejnej správy vrátane ich vecného vymedzenia a finančné operácie s finančnými aktívami.

Rozpočtová klasifikácia bola schválená opatrením MF SR z 8. decembra 2004 č. MF/010175/2004-42, ktorým sa ustanovuje druhová klasifikácia, organizačná klasifikácia a ekonomická klasifikácia rozpočtovej klasifikácie v z. n. p. (ďalej len „opatrenie č. MF/010175/2004-42“). Štatistickú klasifikáciu výdavkov verejnej správy subjekty verejnej správy používajú podľa vyhlášky Štatistického úradu SR č. 257/2014 Z. z., ktorou sa vydáva štatistická klasifikácia výdavkov verejnej správy (SK COFOG).

Subjekty verejnej správy sú povinné používať rozpočtovú klasifikáciu pri zostavovaní návrhu ro

Související dokumenty

Súvisiace články

Pravidlá rozpočtového hospodárenia pri použití nevyčerpaných účelovo určených prostriedkov
Vybrané ustanovenia Príručky na zostavenie návrhu rozpočtov verejnej správy na roky 2015 až 2017
Tvorba rozpočtu obce – legislatívne východiská
Poskytovanie dotácií z rozpočtu obcí
Nevyčerpané prostriedky obce
Prebytok rozpočtu obce
Poskytovanie dotácie z rozpočtu obce a výkon administratívnej finančnej kontroly
Účtovanie výsledku hospodárenia v obci
Príprava obcí na zostavenie rozpočtu na roky 2020 – 2022
Prenesené kompetencie
Schodok obce – spôsob financovania a finančná kontrola
Finančné vzťahy – transfery v rozpočte obce
Financovanie obstarania dlhodobého majetku vlastnou činnosťou obce a ROPO
Špecifiká územnej samosprávy a ich odraz v účtovníctve a účtovnej závierke
Aktuálne otázky v oblasti rozpočtových pravidiel pre subjekty územnej samosprávy
Zmeny rozpočtu a rozpočtové opatrenia
Voľby do orgánov samosprávy obcí a zostavenie rozpočtu obce na roky 2015 až 2017
Zostavovanie rozpočtov miest a obcí na rok 2015 po aktualizácii výšky dlhu verejnej správy za rok 2013
Spracovanie záverečného účtu obce

Súvisiace otázky a odpovede

Použitie kódu zdroja 43
Čerpanie rezervného fondu na bežné výdavky
Účtovanie pôžičky v obci
Dotácie obce právnickej osobe
Postup pri započítaní pohľadávky v bežnom rozpočte
Financovanie vytvorenia stavebných pozemkov
Starosta obce - dovolenka
Oznámenia funkcií, zamestnaní, činnosti a majetkových pomerov verejných funkcionárov - bývalí poslanci
Kód zdroja pre spolufinancovanie z rozpočtu obce
Penalizácia a sankcie za nedokončené dielo
Účtovanie dávky v hmotnej núdzi, resp. osobitný príjemca
Účtovanie vývozu komunálneho odpadu
Poslanec obecného zastupiteľstva a jeho funkcie
Archeologický výskum
Prenájom alebo služba
Interreg SK - CZ účtovanie
Komisia na ochranu verejného záujmu
Financovanie výdavkov na opatrovateľskú činnosť
Vysporiadanie prebytku hospodárenia obce
Doplnenie otázky 5331