Organizačná zmena zamestnávateľa v otázkach a odpovediach

Vydané: 8 minút čítania

Tento článok prináša odpovede na niektoré otázky zamestnávateľov ohľadne problematiky organizačnej zmeny zamestnávateľa a skončenia pracovného pomeru z dôvodu nadbytočnosti pre túto organizačnú zmenu.

Organizačná zmena patrí medzi najčastejšie dôvody skončenia pracovného pomeru zo strany zamestnávateľa, a to bez ohľadu na to, či k skončeniu pracovného pomeru dochádza formou výpovede alebo formou dohody.

? Otázka č. 1:

Musí byť rozhodnutie zamestnávateľa o organizačnej zmene písomné?

Podľa § 63 ods. 1 písm. b) zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n. p. (ďalej len „Zákonník práce“) môže dať zamestnávateľ zamestnancovi výpoveď iba z dôvodov, ak:

b) sa zamestnanec stane nadbytočný vzhľadom na písomné rozhodnutie zamestnávateľa alebo príslušného orgánu o zmene jeho úloh, technického vybavenia alebo o znížení stavu zamestnancov s cieľom zabezpečiť efektívnosť práce alebo o iných organizačných zmenách a zamestnávateľ, ktorý je agentúrou dočasného zamestnávania, aj ak sa zamestnanec stane nadbytočným vzhľadom na skončenie dočasného pridelenia podľa § 58 pred uplynutím do

  • Obľúbené
  • Poznámka

Zdieľanie dokumentu

Poznámka k dokumentu