Jozef Sýkora
Počet vyhľadaných dokumentov: 268
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 268
Zoradiť podľa:
Obec zriadila 2 nové s. r. o. so 100 % účasťou. Ekonóm obce tvrdí, že výsledky týchto s. r. o. nepatria do výpočtu záverečného účtu, teda ich neuvádza, takže záverečný účet je v podstate len záverečným účtom obce. Je to správny názor?
V rámci Národného projektu : „Podpora opatrovateľskej služby“ aktivita „ Poskytovanie príspevku na opatrovateľskú službu ako súčasť systémovej zmeny“ podaktivita 2 „ Poskytovanie príspevku za poskytnuté hodiny opatrovateľskej služby“ by som sa chcela informovať, aké kódy zdrojov financovania majú používať obce a mestá, nakoľko na moju otázku či používať kódy : • 1BB1 ESF+ ( 85%) a 1BB2 ESF+ spolufinancovanie (15%) alebo • 3BB1 ESF+ ( 85%) a 3BB2 ESF+ spolufinancovanie (15%) z ústredia PSVR som dostala odpoveď , že :Prostriedky ŠR, resp. zdroje EÚ a spolufinancovania ŠR v pomere ESF 85% : ŠR 15 % účtujú len úrady práce zo svojej úrovne ako koneční prijímatelia. Budem postupovať správne ak budem používať zdroj 72h – od úradu práce, sociálnych vecí a rodiny podľa osobitného predpisu?
Vzťahuje sa zákon č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme na zamestnancov súkromnej základnej školy? Vzťahuje sa na ne v plnom rozsahu alebo len čiastočne? Ak áno, prosím o objasnenie, ktoré veci sa týkajú zamestnancov súkromnej základnej školy (napr. majetkové priznanie vedúcich zamestnancov).
Nezisková organizácia na základe Zmluvy o výkupe elektriny fakturuje odberateľovi elektrinu (má slnečné kolektory na streche). Čo sa týka DPH, je to tovar. Z hľadiska zákona o dani z príjmov je to zdaňovaná činnosť. Účtovne na aký výnosový účet máme toto zaúčtovať? 311/601, 648, 604?
Existuje právny predpis, ktorý by bránil obci, zverejniť na svojom webovom sídle reklamu tretích osôb.
Ďakujem za zaslanie odpovede na moju otázku. Ešte mám doplňujúcu otázku k tejto problematike. V prípade, že máme podozrenie, že prišlo k porušeniu zákona v tom, že poslanec vykonáva svoju funkciu a zároveň pracuje aj pre Obecný podnik, na aký orgán sa môžeme obrátiť, aby situáciu preveril?
Môže poslanec Obecného zastupiteľstva pracovať pre Obecný podnik, ktorý zriadila samotná obec a poslanec je zároveň členom dozornej rady?
Mesto má faktúru na výrobu dreveného vyrezávaného kríža v sume 4 500,00 EUR. Účtujem to ako služba 518 alebo ako výroba na zákazku, resp. ako nákup majetku? Prosím o usmernenie, kde to zaradiť do majetku na akú triedu (022 alebo 032) aj akú ekonomickú klasifikáciu použiť z kapitálových výdavkov?
Dňa 15. 9. 2021 podpísali OBEC a zhotoviteľ Zmluvu o dielo (ZoD) na rekonštrukciu a prístavbu hasičskej zbrojnice. Zhotoviteľ mal dielo odovzdať do 12 mesiacov od podpísania ZoD, t.j. do 15. 9. 2022. Bohužiaľ sa tak nestalo. Objednávateľ sa po tomto termíne snažil kontaktovať, aby dokončil dielo, vady diela, doložil protokoly o vykonaní skúšok, atestov, ceritifikácií, doklady o uložení stavebnej sute ... Zhotoviteľ sa svojím podpisom zaviazal odstrániť vady, doložiť doklady do 15. 1. 2023. Nespravil tak. Obec zhotoviteľa kontaktovala opäť 1. 2. 2023 na odstránenie vád, do dnešného dňa sa tak nestalo. Obec využila právne služby, ako ďalej riešiť vzniknutú situáciu. Dňa 22. 2. 2023 zaslal právny zástupca obce zhotoviteľovi jednostranné Odstúpenie od Zmluvy o dielo, a to z dôvodov, že: - zhotoviteľ si nesplnil svoje povinnosti riadne dokončiť a odovzdať dielo objednávateľovi v lehote 12 mesiacov od odovzdania staveniska. Zhotoviteľ poštovú zásielku prevzal dňa 15. 3. 2023. K uvedenej záležitosti sa do dnešného dňa nevyjadril. Na základe ZoD budeme zhotoviteľovi vyrubovať sankcie uvedené v ZoD. Chceli by sme sa opýtať, či máme vystaviť penalizačné faktúry alebo postačí výzva zaslaná právnym zástupcom, ktorý vo výzve vypíše všetky sankcie a pokuty, ktoré plynú zo ZoD.
Obec na základe darovacej zmluvy získala od ŠU SR tabletový počítač zo SODB. Obstarávacia cena tabletu v darovacej zmluve je uvedená 304,80 €. Prosím o usmernenie ohľadom účtovania nadobudnutého predmetu daru a určenie ceny.
Voľby do samosprávy obcí 2022 sa konali 29.10.2022. Kedy je posledný dátum na zvolenie ustanovujúceho zastupiteľstva starostom obce ?
Obec predala majetok - príjem položka 43.233001. Môže zaradiť do rozpočtu čerpanie 43.637005 - vypracovanie vizualizácie k príprave projektovej dokumentácie budovy? Musí byť kód zdroja len na položkách 700?
Prosím o radu ohľadom použitia kódu zdroja. Ide o účtovanie faktúry, ktorá je uhradená z NFP. Pri takejto úhrade je účtovanie faktúry nasledovné: 85 % ide s kódom zdroja 1AA1, 15 % ide s kódom zdroja 1AA2 5 % spolufinancovanie má ísť s kódom zdroja 11GE. My však to 5 % spolufinancovanie hradíme z prostriedkov rezervného fondu. Je teda možné dať namiesto KZ 11GE kód zdroja 46? Alebo je povinnosť pri úhrade z projektu NFP mať kód 11GE pri 5 % spolufinancovaní napriek tomu, že sú to prostriedky RF. Kvôli vyrovnanosti 46 v príjmoch a výdavkoch by sme však mali použiť tento kód podľa nás.
Mestská časť uhrádza z kapitálových výdavkov nákup lodného kontajnera, ktorý bude zaradený ako samostatná hnuteľná vec. Ktorú položku ekonomickej klasifikácie rozpočtovej klasifikácie použiť pri danom nákupe?
Zamestnancom obce sa má vyplatiť jednorazová odmena 500 € do konca roku 2022. Je k tomu nejaké usmernenie, vyhláška a pod.?
Nezisková organizácia nadobudla budovu a pozemky za 1 € od zriaďovateľa (samosprávny kraj) na základe kúpnej zmluvy. Išlo o predaj schválený 3/5 väčšinou hlasov ako predaj podľa osobitného zreteľa. Ako správne oceniť budovy a pozemok v účtovníctve neziskovej organizácie? Je správne zaradenie v hodnote 1 € alebo sa ide na znaleckú hodnotu.
Obec vydala v r. 2015 osvedčenie a zapísala samostatne hospodáriaceho roľníka do evidencie. V tom čase podnikal na prenajatých pozemkoch v obci, ale trvalý pobyt mal v inej obci. V roku 2022 nastala zmena. Svoju poľnohospodársku činnosť vykonáva len v susednej obci, kde má aj trvalý pobyt. Musí SHR požiadať v našej obci o zmenu údajov alebo je potrebné aby požiadal o zrušenie zápisu SHR? Problém je v tom, že ku pridelenému IČO je v registri právnických osôb uvedená adresa nášho obecného úradu, a to samostatne hospodáriacemu roľníkovi spôsobuje komplikácie.
Bola mi doručená faktúra len s podpisom a QR kódom. Pýtala som sa na pečiatku a bola mi daná odpoveď, že nedisponujú pečiatkou. Je takáto faktúra relevantný doklad v účtovníctve a môžem ju uhradiť?
Je povinnosť zverejňovať nájomné zmluvy aj v CRZ alebo majú obce a mestá možnosť výberu zverejnenia buď webové sídlo alebo CRZ ? A v prípade, keď nové nájomné zmluvy zverejnia na svojom webovom sídle, musia ich zverejniť aj v CRZ?
Môžete nám uviesť konkrétny príklad zaokrúhľovania platieb pri nákupe v hotovosti? Ktoré účty obec používa, či je potrebné účtovať predpis. A ako je to s účtovaním na rozpočtové položky?