Ing. Jarmila Belešová
Počet vyhľadaných dokumentov: 26
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 26
Zoradiť podľa:
1. Učiteľ náboženskej výchovy na skrátený úväzok 2h/týždenne, pracuje na dvoch školách. Ide o jeho prvé zamestnanie v školstve. Kto je povinný zaradiť ho do adaptačného vzdelávania? Patrí mu príplatok začínajúceho pedag. zamestnanca, aj keď nebude zaradený do adaptačného vzdelávania? Patrí mu príplatok na oboch školách?
2. Začínajúci učiteľ je prijatý na PP na zástup počas PN (asi 1 mesiac), bude prijatý ako nekvalifikovaný, pretože nebude spĺňať kvalifikačnú požiadavku - vyučovať aprobačné predmety jeho študijného odboru ani v rozsahu 1/3. V zákone v § 28 ods. 3 sa uvádza, že takýto pedag. zamestnanec je povinný absolvovať a úspešne ukončiť adaptačné vzdelávanie do dvoch rokoch. Kedy má však s ním začať? Čo v prípade, že zamestnanec je prijatý len na krátke obdobie (1 mesiac) a teda vieme, že adaptačné vzdelávanie nedokončí? Patrí mu aj v tomto prípade príplatok začínajúceho pedag. zamestnanca?
3. V prípade, že by sme prijali na krátkodobý zástup nekvalifikovaného pedagóga, žiaden z uchádzačov nemá potrebnú kombináciu vyučovacích predmetov a má 1. atestáciu, môžeme ho podľa § 27 ods. 4 písm. c) Pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec sa zaradí do kariérového stupňa samostatný pedagogický zamestnanec alebo samostatný odborný zamestnanec, ak vykonal prvú atestáciu pre iný stupeň požadovaného vzdelania pre príslušnú kategóriu pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca, v ktorej je zaradený, zaradiť do 10. platovej triedy? Alebo tento paragraf nechápem správne?
4. Vychovávateľka ŠKD, ktorá má študijný odbor predškolská a elementárna pedagogika v študijnom programe učiteľstvo pre primárne vzdelávanie, si chce urobiť 1. atestáciu. V prípade, ak by nastúpila v budúcnosti ako učiteľka ZŠ - prvý stupeň, bola by zaradená do 10. platovej triedy, keďže atestáciu si urobila v inej kategórii ako bola zaradená, podľa § 27 ods. 4 písm. b)? A v prípade, ak by mala urobenú aj druhú atestáciu v kategórii vychovávateľ, by bola zaradená v 11. platovej triede ako pedagogický zamestnanec s prvou atestáciou podľa § 27 ods. 5 písm. b)?
- Článek
Skončila som odbor sociálna pedagogika a vychovávateľstvo. Chcela by som absolvovať rozširujúce štúdium primárnej pedagogiky (učiteľstvo pre primárne vzdelávanie). Zaujíma ma, či vlastne budem môcť po rozširujúcom štúdiu učiť ako kvalifikovaná učiteľka na prvom stupni, či ma vôbec budú môcť zamestnať ako učiteľku na prvom stupni? V súčasnosti pracujem v ŠKD ako vychovávateľka.
- Článek
Ako čerpá náhradné voľno učiteľ s úväzkom 12 hodín rozvrhnutých do 4 dní v týždni?
- Článek
Ide o posúdenie kvalifikovanosti učiteľky špeciálnej základnej školy a jej zaradenie do platovej triedy. Učiteľka má vysokoškolské vzdelanie s inžinierskym titulom (pozemné stavby), ide o jej prvú pedagogickú prax. Učiteľkou špeciálnej ZŠ je od r. 2012, od r. 2013 začala s DPŠ. Podľa môjho názoru ani po ukončení DPŠ nebude kvalifikovaná pre základnú školu a už vôbec nie pre špeciálnu základnú školu. Má ukončené adaptačné vzdelávanie a vzhľadom na to bola preradená z 9. do 10. Platovej triedy ako samostatný učiteľ. Viem, že nemala byť ako nekvalifikovaná vôbec prijatá na špeciálnu základnú školu, ale to je už záležitosť bývalého vedenia školy. Ako je to v súčasnosti s jej zaradením do kariérového stupňa a platovým zaradením?
Sme organizácia s nepretržitou prevádzkou. Môžu pedagogickí zamestnanci odmeňovaní podľa zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. v prípade potreby vykonávať prácu v noci? Môže im byť vyplatený nočný príplatok? Sme organizácia sociálno-právnej ochrany detí a sociálnej kurately, v ktorej sú dočasne umiestnované deti do 18 rokov.
Mám vyštudované Bc. štúdium v odbore 1.1.4 pedagogika a programe pedagogika. V magisterskom štúdiu som pokračovala štúdiom odboru 1.1.4 pedagogika v programe: sociálna pedagogika. Momentálne pracujem ako vychovávateľka v Liečebno-výchovnom sanatóriu. V tomto zariadení som začala pracovať minulý školský rok, kde som mala zmluvu na dobu určitú (september 2012 - júl 2013). V tomto zariadení som opäť začala pracovať od septembra 2013 (zmluvu mám znovu na dobu určitú - jún 2014), kedy som začala aj adaptačné vzdelávanie, ktoré som dňa 11. 6. 2014 úspešne ukončila. Odporučili mi kvalifikačné štúdium v študijnom odbore: špeciálna pedagogika, programe: špeciálna pedagogika, špecializácia: pedagogika detí s poruchami správania a psychosociálne narušených. Moje otázky:
1. Do ktorej platovej a pracovnej triedy by som mala byť zaradená po úspešnom ukončení adaptačného vzdelávania?
2. Má zmysel pokračovať vo vyššie uvedenom kvalifikačnom štúdiu? Získam ním požadovanú kvalifikáciu pre moju pracovnú pozíciu?
Skončila som odbor sociálna pedagogika a vychovávateľstvo. Chcela by som si podať prihlášku na rozširujúce štúdium primárnej pedagogiky (učiteľstvo pre primárne vzdelávanie). Zaujíma ma, či vlastne budem môcť po rozširujúcom štúdiu učiť, ako kvalifikovaná učiteľka na prvom stupni. A či ma vôbec budú môcť zamestnať ako učiteľku na prvom stupni. V súčastnosti pracujem v ŠKD ako vychovávateľka.
Pôsobím ako učiteľka v materskej škole. Dňa 9. 5. som úspešne vykonala 1. atestačnú skúšku. Zaujíma ma, od ktorého dňa mám nárok na priznanie 9. platovej triedy a podľa ktorého zákona.
Ako čerpá náhradné voľno učiteľ s úväzkom 12 hodín rozvrhnutých do 4 dní v týždni?
Prosím o posúdenie kvalifikovanosti učiteľky našej školy a jej zaradenie do platovej triedy (sme špeciálna ZŠ) vzdelanie: ing. - pozemné stavby, ide o jej prvú pedagogickú prax. Je učiteľkou na špeciálnej ZŠ od r. 2012,od r. 2013 začala DPŠ. Podľa mňa ani po ukončení DPŠ nebude kvalifikovaná pre základnú školu - už vôbec nie pre špeciálnu základnú školu. Má ukončené adaptačné vzdelávanie a vzhľadom na to bola preradená z 9. PT do 10. PT ako samostatný učiteľ. Je mi jasné, že nemala byť ako nekvalifikovaná vôbec prijatá na ŠZŠ, ale to je už záležitosť bývalého vedenia školy. Ako je to teraz s jej zaradením do kariérového stupňa a platovým zaradením?
Nastúpila som ako zástup za kolegyňu, ktorá je na materskej dovolenke s podmienkou začať študovať do jedného roku. Keď som si začala vyberať školu, dozvedela som sa, že kolegyňa, ktorá má Predškolskú a elementárnu pedagogiku nespĺňa kvalifikačné predpoklady na prácu v CVC a pritom má záverečné skúšky z pedagogiky, psychólogie a voľnočasovej pedagogiky. A kolegyňa, ktorá má vyštudovanú na ZU magisterské štúdium Mediamatiky a jej záverečné skúšky neobsahovali predmety psychólogia, pedagogika. Je ich kvalifikačné zaradenie správne? Ktorá z kolegýň je kvalifikovaná a ktorá nie je a prečo?
V súvislosti so správnym zaradením pedagogických zamestnancov do kariérového stupňa a platovej triedy prosím o poskytnutie poradenstva k nasledovnému:
Od 1. 11. 2013 uzatvorí naša obec pracovný pomer s uchádzačkou na pracovnú pozíciu učiteľka MŠ. Uchádzačka má ukončené úplné stredné vzdelanie – gymnázium a súčasne externe študuje na VŠ v bakalárskom študijnom odbore predškolská a elementárna pedagogika v prvom ročníku. Ide o jej prvý pracovný pomer v školstve. Je nám jasné že ju od 1. 11. 2013 zaradíme do kariérového stupňa začínajúca učiteľka MŠ a do 7. platovej triedy.
Nie je nám však celkom jasné, či ju po skončení adaptačného vzdelávania máme zaradiť do kariérového stupňa samostatná učiteľka MŠ, do 8. platovej triedy, aj keď ešte nebude mať ukončené VŠ v bakalárskom študijnom odbore predškolská a elementárna pedagogika, a to s poukazom na § 60 ods. 4 zákona č. 317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, alebo zastane až do ukončenia VŠ zaradená v 7. platovej triede bez určenia kariérového stupňa, ako nekvalifikovaná? Prosím o vysvetlenie ktorý z uvedených postupov je správny?
Od 1. 11. 2013 naša obec tiež uzatvorí pracovný pomer s uchádzačkou na pracovnú pozíciu asistent učiteľa. Uchádzačka má ukončené úplné stredné odborné vzdelanie v študijnom odbore záhradníctvo a tiež ukončené VŠ I. stupňa v študijnom odbore sociálna práca. V roku 2005 už vykonávala pedagogickú činnosť v pracovnom pomere na inej škole od 01. 09. 2005 do 31. 12. 2005, avšak potvrdenie o tom, že v tom čase absolvovala vzdelávanie, tzv. uvádzanie do praxe nemá, a preto ju zaradíme do kariérového stupňa začínajúci asistent učiteľa.
Nie je nám jasné, či ju počas adaptačného vzdelávania máme zaradiť do 7. platovej triedy alebo do 8. platovej triedy. Taktiež nevieme, či po skončení adaptačného vzdelávania ju máme zaradiť do kariérového stupňa samostatný asistent učiteľa s poukazom na § 60 ods. 4 zákona č. 317/2009 Z. z., alebo sa nemá zariadiť do kariérového stupňa a bude ako nekvalifikovaná, a tiež nevieme do ktorej platovej triedy ju máme správne zaradiť (7., 8. alebo 9. platová trieda)?
- Článek
Do akej platovej triedy by som mala byť zaradená ako pedagogický zamestnanec? V roku 2002 som ukončila vysokoškolské štúdium na Filozofickej fakulte UCM v Trnave, odbor učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov. V októbri 2009 som získala 1. kvalifikačnú skúšku na Univerzite J. Selyeho v Komárne. 0d roku 2003 do roku 2012 som pracovala ako učiteľka na strednej škole. Od roku 2012 pracujem ako učiteľka na základnej škole. Môj pracovný uväzok je 25 hodín, kde vyučujem slovenský a nemecký jazyk.
Dňa 1. 9. 2010 som končila funkciu riaditeľky MŠ a zmenila pracovnú pozíciu na učiteľku MŠ. Obec mi vypracovala platový dekrét s odpočtom len funkčného platu a vyrovnávajúcu časť mi ponechala. Teraz po troch rokoch, keď som si uplatňovala kreditný príplatok, mi bol plat upravený podľa aplikácie § 32 v praxi. Moja otázka znie: Pracovnú pozíciu som zmenila pred tromi rokmi, k 30. 6. 2013 som bola na pozícií učiteľka MŠ a od 1. 7. 2013 na základe zmeny pracovnej pozície z pred troch rokov mi bol znížený plat o vyrovnávajú časť. Môže zamestnávateľ takto postupovať, keď tri roky túto aplikáciu § 32 nepoužil, nie je to už premlčaná doba?
Do akej platovej triedy by som mala byť zaradená ako pedagogický zamestnanec. V roku 2002 som ukončila vysokoškolské štúdium na Filozofickej fakulte UCM v Trnave, odbor učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov v kombinácii slovenský jazyk a literatúra - nemecký jazyk a literatúra. 30. 10. 2009 som získala 1. kvalifikačnú skúšku na Univerzita J. Selyeho v Komárne. Témou práce bolo Porovnávanie tradičných a moderných metód vo vyučovaní perfekta - zloženého minulého času v nemeckom jazyku. 0d roku 2003 do roku 2012 som pracovala ako učiteľka na strednej škole. Od roku 2012 pracujem ako učiteľka na základnej škole. Môj pracovný uväzok je 25 hodín. Vyučujem 11 hodín slovenského jazyka a 14 hodín nemeckého jazyka.
Zákon č. 317/2009 Z. z. § 54, ods. 1 definuje, že pedagogickému zamestnancovi a odbornému zamestnancovi patrí pracovné voľno s náhradou funkčného platu v rozsahu päť pracovných dní v kalendárnom roku na účasť na kontinuálnom vzdelávaní podľa tohto zákona. Ak ide o vykonanie 1. atestácie patrí ešte + 5 dní. Absolvovaním rigoróznej skúšky sa môže uznať ako náhrada 1. atestácie. Moja otázka: Pri absolvovaní rigoróznej práce a obhajoby - patrí pedag. zamestnancovi tiež nejaké pracovné voľno v rozsahu 5 + 5 dní ako pri 1. atestácii?
Dobrý deň, prosím Vás o odpoveď na moju otázku ohľadom zaradenia do platovej triedy. Kvalifikovaná vychovávateľka s 37 ročnou praxou so stredoškolským vzdelaním si dopĺňa úväzok priamou vyučovacou činnosťou 5 hod. týždenne na ZŠ platená z finančných prostriedkov prenesených kompetencií. Podľa zákona 317/2009 §7 ods. 2 nespĺňa kvalifikačné predpoklady, keďže požadovaným stupňom vzdelania pre učiteľa ZŠ je najmenej vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa. Na stredisku ŠKD je zaradená v triede 8, čo je správne. Na ZŠ kde by si dopĺňala úväzok 5 hod. týždenne môže byť zaradená ako nekvalifikovaná do 9. triedy ? Ďakujem Vám za odpoveď.
Zamestnankyňa školy vykonala 8. 2. 2013 rigoróznu skúšku, čím získala 60 kreditov. Lenže k 31. 12. 2012 dosiahla prax len 2 roky. Čo so získanými kreditmi?
V zákone 317/2009 Z. z. § 36 bod 4 je uvedené: „O ukončení adaptačného vzdelania sa vyhotovuje protokol, ktorý podpíše predseda skúšobnej komisie". Nadväzne na to v bode 6 sa píše. "Na základe protokolu o ukončení adaptačného vzdelávania po uplynutí 15–dňovej lehoty od jeho podpísania alebo do troch dní od podpísania protokolu o opravnom ukončení adaptačného vzdelávania vydá riaditeľ rozhodnutie o úspešnom ukončení alebo neúspešnom ukončení adaptačného vzdelávania."
Zaujíma má kedy môžeme zamestnanca zaradiť do vyššej platovej triedy, ak sa v rozhodnutí uvádza, že „Proti tomuto rozhodnutiu je možné podať odvolanie v lehote do 15 dní...":
15 dní sa počíta od vydania protokolu alebo vydania rozhodnutia?
Ak zamestnanec napíše, že sa vzdáva odvolania hneď v deň vydania rozhodnutia, môžeme ho zaradiť do vyššej platovej triedy hneď na ďalší pracovný deň?
Prečo sa vydáva rozhodnutie až po 15 dňoch od vydania protokolu, ak je adaptačné vzdelávanie ukončené úspešne. Je nelogické, aby sa zamestnanec odvolával.