Vyhľadávanie v online časopise
Online časopis
Komentár k zákonu o verejných kultúrnych podujatiach (3. časť)
Dátum: Rubrika: Správne právo Zo seriálu: Komentár k zákonu o verejných kultúrnych podujatiach
Komentár k zákonu o verejných kultúrnych podujatiach (3. časť)
JUDr.
Tatiana
Mičudová
I--------------------------------------------------------------------------------------------------I I I I § 4 I I [Zakázanie podujatia] I I I I (1) Ak sa má konať podujatie mimo priestorov alebo priestranstiev, ktoré sa na takýto účel I I obvykle používajú, obec môže navrhnúť usporiadateľovi iné miesto na jeho konanie, než sa I I uvádza v oznámení. I I I I (2) Obec môže zakázať podujatie, ktoré sa má konať na mieste, kde by jeho účastníkom hrozilo I I závažné nebezpečenstvo pre ich zdravie alebo kde by konanie podujatia obmedzovalo verejnú I I dopravu alebo zásobovanie obyvateľstva. I I I I (3) Na rozhodovanie podľa odseku 2 sa vzťahujú všeobecné predpisy o správnom konaní.2) Opravný I I prostriedok proti zákazu podujatia nemá odkladný účinok. I I --------------------- I I 2) Zákon č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok). I I I I--------------------------------------------------------------------------------------------------I
Súvisiace právne predpisy
zákon č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p., zákon č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v z. n. p.
KOMENTÁR
Obec posúdi obsah oznámenia podľa § 3 tohto zákona a v prípade, ak usporiadateľ plánuje usporiadať podujatie mimo priestorov alebo priestranstiev, ktoré sa na účely konania podujatí obvykle používajú (napr. kultúrny dom, divadlo a pod.), môže navrhnúť usporiadateľovi iné miesto na jeho konanie. Stáva sa tak v prípadoch, ak by pôvodne plánované miesto nevyhovovalo napr. z dôvodu bezpečnosti, prípadne by mohlo obmedziť verejnú dopravu a pod.
Ustanovenie § 4 ods. 2 zákona o verejných kultúrnych podujatiach dáva obci právomoc zakázať podujatie, ktoré sa má konať na mieste:
-
kde by jeho účastníkom hrozilo závažné nebezpečenstvo pre ich zdravie,
-
kde by konanie podujatia obmedzovalo verejnú dopravu alebo
-
kde by konanie podujatia obmedzovalo zásobovanie obyvateľstva.
Na rozhodovanie o zákaze podujatia podľa § 4 ods. 2 sa vzťahujú aj ustanovenia správneho poriadku.
Písomné rozhodnutie o zákaze podujatia podľa § 4 musí (v súlade s § 47 ods. 1 správneho poriadku) obsahovať výrok, odôvodnenie a poučenie o odvolaní (rozklade).
Výrok obsahuje rozhodnutie vo veci s uvedením ustanovenia právneho predpisu, podľa ktorého sa rozhodlo. V danom prípade ide o zákaz konkrétneho podujatia, ktoré je možné špecifikovať spravidla jeho názvom, dňom a miestom konania podujatia a identifikáciou jeho usporiadateľa (podľa údajov v oznámení).
V odôvodnení rozhodnutia sa uvedie, ktoré skutočnosti boli podkladom na rozhodnutie, čo je meritom rozhodnutia, porušenie ktorej povinnosti podľa zákona o verejných kultúrnych podujatiach bolo dôvodom na zákaz podujatia. Obec v tomto rozhodnutí musí jasne popísať, v čom konkrétne spočíva pre účastníkov podujatia hroziace závažné nebezpečenstvo pre ich zdravie alebo v čom spočíva obmedzenie verejnej dopravy, alebo v čom spočíva obmedzenie zásobovania obyvateľstva.
Poučenie o odvolaní obsahuje údaj, či je rozhodnutie konečné alebo či sa možno proti nemu odvolať, v akej lehote, na ktorý orgán a kde možno odvolanie podať. Poučenie obsahuje aj údaj, či rozhodnutie možno preskúmať súdom. Zákon o verejných kultúrnych podujatiach určuje, že podanie odvolania nemá odkladný účinok.
V písomnom vyhotovení rozhodnutia je potrebné aj:
-
uviesť orgán, ktorý rozhodnutie vydal,
-
uviesť dátum vydania rozhodnutia,
-
uviesť meno a priezvisko fyzickej osoby a názov právnickej osoby,
-
dať na rozhodnutie úradnú pečiatku a podpis s uvedením mena, priezviska a funkcie oprávnenej osoby.
I--------------------------------------------------------------------------------------------------I I I I § 5 I I [Povinnosti usporiadateľa] I I I I Usporiadateľ zodpovedá za utvorenie vhodných podmienok na uskutočnenie podujatia, za zachovanie I I poriadku počas jeho priebehu, za dodržiavanie príslušných autorskoprávnych, daňových, zdravotno- I I hygienických, požiarnych, bezpečnostných a iných právnych predpisov3) a za umožnenie výkonu I I dozoru na to oprávneným orgánom. I I --------------------- I I 3) Napr. zákon S
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.