Vyhľadávanie vo vzoroch
Vzory
Kompetenčný poriadok subjektu verejnej správy/územnej samosprávy
Kategória: Vzory Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA
Príkaz štatutára č. ..../Smernica č. .....
Kompetenčný poriadok subjektu .....
(vzor pre štatutárny orgán územnej samosprávy, resp. zriadenú organizáciu)
Kompetenčný poriadok subjektu verejnej správy/územnej samosprávy určuje kompetencie štatutára (riaditeľa, primátora, starostu a pod.), vedúcich a ostatných zamestnancov, ktoré im vyplývajú zo základných právnych predpisov a organizačného poriadku a jeho štruktúrya tiež smernice pre výkon finančnej kontroly v podmienkach subjektu verejnej správy s ohľadom na smernicu o vedení účtovníctva/o obehu účtovných dokladov určí si subjekt verejnej správy samostatne a interne podľa potreby).
Tento Kompetenčný poriadok predstavuje interný akt riadenia subjektu verejnej správy ....... (určí sa interne).
Čl. 1
Úvodné ustanovenia, zastupovanie štatutára
- Kompetenčný poriadok upravuje rozsah schvaľovacích a podpisových oprávnení, ustanovuje základné zásady pri vypracovávaní písomností, pri ich schvaľovaní a podpisovaní.
- Štatutára, resp. povereného zamestnanca .......... počas jeho neprítomnosti zastupuje ...... .
- Vedúceho organizačnej zložky (vedúceho zamestnanca školskej jedálne/školského klubu detí, vedúceho organizačného oddelenia a podobne) ...... zastupuje ...... na základe písomného poverenia.
- Prednostu obecného/mestského úradu zastupuje zástupca prednostu ...... alebo vedúci zamestnanec, a to ....... (určí sa interne).
- Ostatní zamestnanci sú v mene subjektu verejnej správy oprávnení robiť len také právne úkony, ktoré sú nevyhnutné na splnenie uložených pracovných úloh a v rozsahu svojej kompetencie určenej organizačným poriadkom č. ..... zo dňa ..... a pracovným poriadkom....................... č. .... zo dňa ........ a opisom pracovných činností zamestnancov podľa platnej pracovnej zmluvy.
Čl. 2
Finančné limity právomoci podpisovania
- Zmluvu, dohody a dodatky k nim uzatvára za subjekt verejnej správy ...... zásadne štatutár, a to ....... a v jeho neprítomnosti poverený zástupca štatutára, a to ........ .
- Finančné limity charakterizujú celkové finančné plnenia za celé obdobie účinnosti právneho úkonu, pričom nadväzujú na oblasť smernice o finančnej kontrole č. .... zo dňa ......
- Štatutár subjektu územnej samosprávy ....... deleguje podpisovanie právnych úkonov nasledovne:
Právny úkon v samospráve |
Podpisové oprávnenie |
Finančný limit s DPH v eur (uvedené ako vzor nižšie) |
Zastupuje zamestnanec |
Prevádzkové a hospodárske zmluvy, rámcové zmluvy |
xxx |
všetky |
|
Personálne (zmluvy, dohody a dodatky), návrhy na priznanie odmien, dohody mimo pracovného pomeru, zámery prijatia do pracovného pomeru |
xxx |
všetky |
|
Zmluvy o dielo, autorské zmluvy |
xxx |
všetky |
|
Výzvy a rozhodnutia voči externých osobám |
xxx |
nad x eur |
|
Rozhodnutia interné – organizačné zmeny |
xxx |
všetky |
|
Objednávky |
xxx |
do x eur |
|
Prevádzkové zmluvy, poistné zmluvy, externe zabezpečované služby formou zmluvného zabezpečenia |
xxx |
všetky |
|
- V prípade finančných operácií sú limity právomocí podpisovania nasledovné:
Por. č. |
Finančná operácia |
Podpisové oprávnenie – podľa vecnej príslušnosti |
Finančný limit s DPH |
Zastupuje |
1. |
Žiadanky, vyúčtovania preddavkov |
xxx |
do x eur |
|
2. |
Platobné poukazy – bez fakturácií |
xxx |
do x eur |
|
3. |
Likvidačné listy – k došlým faktúram |
xxx |
do x eur |
|
4. |
Odberateľské faktúry, vnútroorganizačné faktúry |
xxx |
do x eur |
|
5. |
Príjemky/výdajky |
xxx |
všetky |
|
6. |
Objednávky |
xxx |
do x eur |
|
7. |
Finančné operácie v zmysle predošlých bodov 1 až 6 |
xxx |
nad x eur |
|
Čl. 3
Spoločné a záverečné ustanovenia
- Zmluvy, dohody a rozhodnutia zaväzujúce subjekt územnej samoprávy ..... a jednotlivé organizačné zložky (podľa organizačného poriadku, resp. organizačnej štruktúry ....) subjektu územnej samosprávy, menovite ...... voči tretím osobám, ktoré nie sú uvedené v jednotlivých bodoch Čl. 2 tohto poriadku podpisuje ...... resp. zástupca ...... alebo ....... (určí sa interne).
- Všetky zmluvy, dohody alebo iné písomnosti, ktoré voči tretím osobám podpisuje štatutár alebo zástupca ......, musí parafovať zodpovedný zamestnanec, ktorý agendu administratívne spracúva a zodpovedá tak za vecnú a odbornú správnosť zmluvy, dohody alebo písomnosti, pokiaľ tak nie je urobené podľa vnútorných postupov vyplývajúcich zo smernice o finančnej kontrole č. ...... zo dňa ..... prostredníctvom krycieho listu/kontrolného listu/pečiatky a podobne (určí sa inte
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.