Portál pre obce,
rozpočtové a príspevkové organizácie

Online časopis

Zamestnanci v čase krízy

Dátum:

ZAMESTNANCI V ČASE KRÍZY
Na čo majú zamestnanci nárok počas krízy a aké pravidlá platia pri krátení pracovného týždňa a mzdy?
Ak zamestnávateľ pre krízu nemôže vyrábať, Zákonník práce (ďalej len „ZP") mu umožňuje využiť tzv.
prekážku v práci na strane zamestnávateľa
. Od 1. marca 2009 až do konca roka 2012 pre tieto prípady platia nové pravidlá. Sú v podstate dve možnosti, a to buď zamestnávateľ zamestnancom plat skráti, alebo im vyplatí plnú mzdu, ale budú si ju musieť odpracovať v budúcnosti. Je na dohode zamestnávateľa s odborovou organizáciou, pre ktorý spôsob riešenia sa vzhľadom na okolnosti a predpokladané trvanie prekážky v práci rozhodnú.
ZP obsahuje v § 142 ods. 4 riešenie nárokov pri prekážke v práci formou poskytnutia náhrady mzdy za čas, keď zamestnanec nemohol pracovať.
§ 142 ods. 4ZP - Prekážky na strane zamestnávateľa
„(4) Ak zamest
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.