Pravidelne sa po skončení jednej sezóny konajú veľké výpredaje rôznej techniky, ale aj ošatenia sprevádzané výrazným znížením cien. Termín ukončenia „festivalu zliav“ sa posúva, často až na začiatok novej sezóny. Ceny „padajú“ a mnoho tovaru napriek tomu zostáva v predajniach na regáloch. Čo sa stane s týmto nepredaným tovarom?
Približne dvakrát do roka (niekedy aj častejšie) sme svedkami masívnych výpredajov a veľkých zliav na tovary, pre ktoré sezóna práve skončila, a na svoj "štart" už čakajú novinky pre novú sezónu. Sezónne výpredaje sa týkajú rôzneho ošatenia, ale aj techniky a úžitkového tovaru - hlavne záhradnej techniky, pre voľnočasové aktivity, šport. Predlžovanie termínov ukončenia sezónnych výpredajov môže byť marketingovým ťahom, ale aj pokračujúcou snahou predať tovar, ktorý by sa už nemal v budúcej sezóne predávať.
Zľavové akcie vyvolávajú veľa otázok, často i oprávnených - kde je hranica ceny, pod ktorú už zníženie ceny nepôjde? Sú ceny po zľave na úrovni veľkoobchodných cien a tovar sa predáva bez zisku? Je predaj aj stratový? Legitímnou otázkou však je,
čo sa stane s týmto nepredaným tovarom?
Vrátia sa tieto tovary aj v novej sezóne na trh s novými nižšími cenami, skončia ako ležiaky niekde v skladoch, alebo skončia na likvidácii ako už "nepredajný odpad"? Výpredaje majú svoju tak ekonomickú, ako aj environmentálnu rovinu. A tá môže byť dôležitejšia než menšie tržby z predaja.
Sezónne výrobky sa predávajú tak v kamenných obchodoch, ako aj na tržniciach. Vo väčšine prípadov sa vyrábajú nielen mimo územia Slovenska, ale i mimo
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).